4. listopadu 2014

Plebs: Series 1 & 2

| Series 1 & 2 | Series 3 & 4 | Series 5 |
_______


Series 1
1.01 The Orgy - 1.02 The Gladiator - 1.03 The Erotic Vase - 1.04 The Herpes Cat - 1.05 Bananae - 1.06 Saturnalia

zdroj: imdb.com
Nemá cenu to popírat, vyvinula jsem si velký crush na britské sitcomy. Není čas dohánět, co už proběhlo, ale Plebs jsem zachytila chvíli potom, co začal, a protože spojuje dvě moje nejoblíbenější věci - Řím a britcom - nedalo se odolat. A udělala jsem dobře, dlouho jsem se tak královsky nebavila, jako u každé epizody, která vyšla.

Základní sestava se dá přirovnat k Two and a Half Men - popisuje životní a milostné trable dvou spolubydlících patřících k římské spodině. Marcus (Tom Rosenthal) a Stylax (Joel Fry) bydlí společně s Marcovým neuvěřitelně líným otrokem Grumiem (Ryan Sampson). Ano, hádáte správně, Grumio je moje nejoblíbenější postava, nicméně Stylax je v těsném závěsu.

Stále postavy doplňují krásná Britka Cynthia (Sophie Colquhoun), Marcova nedosažitelná láska; její otrokyně Metella (Lydia Rose Bewley), moje třetí nejoblíbenější postava; Marcova a Stylova šéfová Flavia (Doon Mackichan), která mě zabíjela; waterboyman Aurelius (Tom Basden), neustálý terč především Stylových vtípků; a domácí (Karl Theobald), který se vždycky ukázal jen, aby něco naprasil. Taky mě potěšil "Dreamboat" Charlie Adrian Scarborough (Claudius), jeho manipulace s jahodami v Saturnalia mě sundala, a protože je Velká Británie malá, objevila se i Naomi Bentley jako Lucretia, Stylova sestřenice, se kterou se občas vyspí (a Flavia to schvaluje).

Za nejlepší epizodu rozhodně považuji The Gladiator - vtípek s useknutou rukou byl zdaleka ten nejlepší, i když mě už ke konci lechtal žaludek. Výborné ale byly všechny a i když byla třeba zápletka slabší, running jokes, jako Stylax a jeho mučení Aurelia, Stylax a jeho pokus aspoň jednou za epizodu někoho osouložit, Marcovo obluzování Cynthie, Grumiovy neustálé zlepšováky, jak se vyhnout jakékoli práci, a sehnat jídlo zadarmo... Prostě se mi opravdu líbilo, jak byl celý sitcom postavený, skvěle jsem se bavila a doufám, že toho bude víc!

Series 2
2.01 The Chariot - 2.02 The Best Men - 2.03 The Baby - 2.04 The Patron - 2.05 The New Slave - 2.06 The Candidate - 2.07 The Phallus - 2.08 The Race

zdroj: imdb.com
Na druhou sérii Plebs jsem se hrozně těšila a nebyla jsem ani trochu zklamaná; co díl, to perla. Marcus (Tom Rosenthal) a Stylax (Joel Fry) jsou stále stejní přizdisráči a Grumio (Ryan Sampson) se absolutně vyznamenával. Cynthia (Sophie Colquhoun) mě absolutně odrovnala svou Trójou z pohledu Trojského koně v The Baby a Metella (Lydia Rose Bewley) byla jako obvykle skvělá. Domácí (Karl Theobald) a Flavia (Doon Mackichan) opět jen přicmrndávali, ale stálo to za to.

Všech osm epizod bylo luxusních, ale vypíchla bych The Baby, kde se ukázalo, že vágus Grumio má srdce ze zlata a The New Slave, protože Mushki (Tim Key) byl luxusní psychopat. Překvapil mě vývoj v The Race - nečekala jsem, že se Marcus a Metella dají dohromady, ale čekala jsem, že to vzápětí podělá. Opravdu, opravdu, opravdu ze srdce doufám, že bude třetí série, Plebs si ji podle mě opravdu zaslouží.