4. listopadu 2015

Jochi Brandes: Třetí kniha královská (Melachim gimel, 2012)

zdroj: databazeknih.cz
Třetí kniha královská byl další z románů, na který jsem narazila úplně náhodou. Po dlouhé době jsem zavítala do Levných knih a jelikož se teď hodně snažím číst autory jiných kultur a národností, hned jsem po historickém románu od izraelské autorky sáhla. Přiznám se, že mě to hodně rychle vtáhlo, i když jsem od začátku hlavního hrdinu neměla moc ráda a vlastně mi sympatický ani nezačal být. Taky normálně nemám ráda ich-formu, ale tady - hlavně pro Míkalin příběh - fungovala. Množství postav, ke kterému hlavní hrdinové odkazovaly, a hlavně příběhy předků z bible, které mi nejsou moc známé, občas komplikovaly čtení, a chvíli jsem byla v pokušení nakreslit si jejich family tree, ale nakonec to ani tak moc nevadilo, protože příběh prostě funguje. Můžu doporučit.