6. února 2009

Atonement (2007)

I love you. I'll wait for you. Come back. Come back to me.

zdroj: imdb.com
IMDb. Původně jsem na to nechtěla koukat, dokud nepřečtu knižní předlohu, ale když už mi to strčili pod nos, tak jsem se tomu nebránila. Dívala jsem se na to ve škole natřikrát a musím uznat, že vidět to jeden den najednou, měla bych z toho mnohem lepší požitek. Budu to muset napravit, jak přečtu předlohu.

První věc, do které jsem se na tom filmu zamilovala, byly Ceciliiny (Keira Knightley) zelené šaty (navržené Jacqueline Durran) - naprosto překrásné a dokonalé, Cecilii slušely. Druhá věc byl James McAvoy (Robbie Turner), opět naprosto k sežrání. Ty oči! Film byl super, ačkoliv fakt, jak jsem se na to dívala, to fakt narušoval. Příběh byl silný, ten konec jsem nečekala a šokoval mě (i když po McEwanových Cizincích ve městě jsem takový konec čekat mohla) a strašně rozesmutnil. Vsadím se, že kdybych na to koukala doma, tak to ořvu.

Saoirse Ronan, Romola Garai i Vanessa Redgrave (Briony Tallis) byly působivé, Tobias Menzies jako vždycky fajn a Gina McKee (sestra Drummond) okouzlující. Celkově opravdu krásné - scény, herci, kostými, hudba, chtělo by to ještě jednou, nejméně.