1. dubna 2009

Jane Eyre (2006)

She saves me from an inferno and she's glad she happened to be awake.


Episode One - Episode Two - Episode Three - Episode Four

zdroj: imdb.com
IMDb. Miluji to. Vážně, vážně to miluji. Miluji Tobyho Stephense jako pana Rochestera, sedl tam jak sedinka na hrnec, byl dokonalý. (A soooo hot - ne, vážně, jako by nestačilo, že Rochestera jsem musela milovat už v knížce, teď ještě tohle.) A Ruth Wilson byla jako Jane taky skvělá, ačkoliv jsem si ji při čtení představovala jinak, hodně drobnější (možná to bylo tím Rochesterovým 'skřítku' z knížního překladu).

Jediná odchylka, kterou si pamatuji a která mě překvapila byla hned na začátku, když Rochester spadl z koně ne kvůli náledí, ale kvůli Jane. A vlastně ještě fakt, že Rochester neměl na konci pahýl, ale jen poraněnou ruku, plus někde v půli, že cikánka byla skutečná, najatá Rochesterem, a nebyl jí on sám. Mezitím už jsem si ničeho nevšimla, ačkoliv tam určitě něco bylo. Nelze úplně převést knížku na plátno.

Hrozně se mi ale líbila scéna po požáru postele, ještě víc noc předtím, než Jane utekla, a závěr byl sladký. Taky moc dobře natočené bylo rozloučení Jane a Rochestera, než odjela za tetou, a žádost o ruku byla prostě.... wraaaau. Co se týče dalších rolí, Christina Cole byla jako Blanche Ingram výborná. Přemýšlím, kdy si udělám čas a kouknu znovu, prostě skvělé. Miluji to.