2. února 2010

Truman Capote: Luční harfa / Strom noci (The Grass Harp / A Tree of Night, 1951)

zdroj: cbdb.com
"Jsou umělecká díla, která vyvolávají větší zájem o jejich autora, než o sám jeho výtvor, obvykle proto, že v tomto typu děl člověk najde něco dokonale totožného s čímsi, co je pouze jeho, s čímsi čistě soukromým. Je to nevyslovitelný, citem vnímaný poznatek. A tehdy člověka posedne otázka: kdo je ten člověk, který mě tak zná, a jak mě zná?"

Luční harfa se mi příliš nelíbila... Popravdě mi hodně připomínala Jiné hlasy, jiné pokoje, které se mi taky zase tolik nelíbily - s odstupem času vlastně ještě méně, než po dočtení. Styl a obraty jsou skvělé, co mě nebavilo, byl děj. Strom noci naopak a jednotlivé povídky v něm byly skvělé. Doporučuji Mistr Bída, Miriam a Bezhlavý jestřáb. Všechny byly výborné a měly něco do sebe, ale tyhle se mi líbily nejvíc. Strom noci rozhodně doporučuji.