27. května 2011

A Single Man (2009)

Sometimes awful things have their own kind of beauty.

zdroj: www.imdb.com
IMDb. "And just like that it came." Chce to hezký plakát a Julianne Moore, aby mě film zaujal, 1960s v Americe a jméno Toma Forda, abych se na to konečně podívala. A nebyla jsem trochu zklamaná, ani tu nejmenší trošičku.

Zaprvé, ten film je prostě krásný. Je plný talentovaných, krásných lidí v krásném oblečení v krásných interiérech, kteří dělají i exteriéry krásné, a plný krásných záběrů jak vystřižených z něčí duše, a které fungují dohromady jak dobře namazaný stroj, a proplouvají celým příběhem naprosto efektivně, jako polibek na začátku a na konci.

Za druhé, příběh je výborný, a obsadit někoho menšího, než Colina Firtha (George), by byl konec toho filmu, protože to celé stálo na jeho výkonu, který byl prostě dechberoucí. Julianne Moore (Charley) víceméně sekundovala, ale byla výborná - stejně jako ta role a její místo v celém příběhu. Matthew Goode (Jim) mě hodně překvapil, konečně jsem ho viděla v trochu jiné roli, než ve které ho potkávám normálně, a fungovalo to. Hodně mě zaujal Nicholas Hoult (Kenny) a Ginnifer Goodwin (paní Strunk) byla sladká.

Co se týče Toma Forda, kdo by řekl, že v sobě má i něco takového - odvedl výbornou práci s neuvěřitelným důrazem na smysly, estetično a dráždivost a z toho filmu to přímo kapalo. Nebylo to vtíravé a byl to přístup, který se mi hodně, hodně líbil. Celkově bych ten film doporučila naprosto všem, kdo mají rádi něco neobvyklejšího, malou love story uprostřed velkého šedého dne trápení.