14. dubna 2014

The Machine (2013)

I am alive.

zdroj: imdb.com
IMDb. Jako obvykle jsem na film narazila především díky obsazení, to téma obvykle není můj hrnek kafe. Nicméně byla jsem příjemně překvapená, film mě docela zaujal, a na konci jsem z něj neměla vůbec dobrý pocit. Ta hranice mezi strojem a člověkem je v těchto filmech fakt tenká a trochu mě děsí, možná proto se na ně normálně nedívám. Jsem moc outlocitná.

Toby Stephens (Vincent), který mě k tomu filmu přitáhl, zaprvé vypadal neuvěřitelně dobře a za druhé měl krásnou linku. Otec, který se zoufale snaží zachránit své dítě a pak bojuje za jediné, co mu zůstalo - její digitální obraz. Caity Lotz hrála skvěle - alternovala mezi lidskou Avou a robotem, mezi umělým chladem a naivitou právě zrozeného vědomí, bavila mě. Zbytek obsazení hrál taky velmi civilně, ale víceméně to byla jen show o dvou lidech.

Celkově je The Machine rozhodně zajímavý film, ač na několikrát omílané téma, a ukazuje se jako mnohem víc než by člověk podle traileru hádal. Rozhodně stojí za to ho vidět.