16. ledna 2016

Jaroslav Geraskov Otčenášek: Jak muži přišli ke svému údu aneb Bulharský erotikon (2011)

zdroj: databazeknih.cz
Jak muži přišli ke svému údu aneb Bulharský erotikon je knížka, kterou bych si sama asi nepořídila, ale dostala jsem ji darem k Vánocům, takže jsem se do ní začetla. Ze začátku jsem se docela bavila - krátké příběhy byly spíš anekdoty a měly docela vtipnou pointu. Po chvilce to ale začalo kulhat a pak se přiznám, že se to začalo dost opakovat. Spousta těch příběhů končila způsobem, který nabízí dva závěry - buď jsem to nepochopila nebo to nebylo vtipné - spousta v sobě měla i víc prvků, díky kterým to působilo jako že už jsem to četla. Příběhy, které měly být o chytrých ženách, byly většinou o chytrých chlapech a ženská inteligence se omezila na to, že poslechly manžela, a jediné příběhy, kde měly ženy navrch, byly ty, kde stály proti čertovi, což leccos naznačuje. Čtení to bylo ale docela zajímavé - minimálně ukazovalo, že evropské kultury jsou si v lecčem dost podobné - a kolem a kolem jsem se vlastně docela bavila až do konce.