15. května 2016

Samuel Bjørk: V lese visí anděl (Det henger en engel alene i skogen, 2013)

zdroj: megaknihy.cz
Musím říct, že tahle knížka mě zaujala hned, jak jsem ji viděla na plakátech v metru. Název ve mně už tehdy vzbudil hned několik otázek, například za co tam ten anděl visí? Po začtení jsem z knížky ale nebyla tak nadšená. Nevím, jestli to udělala překladatelka, ale znělo mi hrozně žensky, všechny ty detaily a celkově styl vyprávění, a docela mě to rušilo. Nemám nic proti autorkám, naopak je teď dost vyhledávám, ale... nedokážu to přesně popsat, prostě to bylo takové začátečnické dívčí psaní. Severští autoři mají tendence popisovat velké množství postav, ale tady mi to přišlo chvílemi přece jen úplně zbytečné. Vžívání se do dětí taky nemuselo být tolik. Zápletka byla neuvěřitelně detailně a komplikovaně vykonstruovaná, ale ta spojení nebyla úplně přirozená, jak se je snažil autor utajit, aby na to přišla jen geniální Mia. A všichni víme, jak to mám s geniálními a skoro nadpřirozeně talentovanými postavami. Dočetla jsem to a byla jsem zvědavá, jak to dopadne, ale asi nehrozí, že bych po Samuelovi Bjørkovi sáhla znovu.