25. června 2016

Penny Dreadful: Series 3

| Series 1 | Series 2 | Series 3 |
_______

If you cannot endure the nightmare, you should not lie down for the sleep.


3.01 The Day Tennyson Died - 3.02 Predators Far and Near - 3.03 Good and Evil Braided Be - 3.04 A Blade of Grass - 3.05 This World Is Our Hell - 3.06 No Beast So Fierce - 3.07 Ebb Tide - 3.08 Perpetual Night - 3.09 The Blessed Dark

zdroj: imdb.com
Penny Dreadful mě tuhle sezónu bavilo tolik, když odvysílali poslední dva díly najednou, byla jsem zklamaná, že to nebude trvat aspoň o týden déle. U The Blessed Dark jsem začala být hodně podezřívavá a pak mi došlo, že je to úplný konec. Byla jsem upřímně překvapená a zdrcená, ale vzhledem k závěru to vlastně dávalo smysl, nebylo už moc kam jít.

Tuto sezónu jsem asi nejvíc sledovala Bronu / Lily (Billie Piper) - Billie Piper miluju a její proměna z Brony na Lily byla úžasná. S Dorianem (Reeve Carney) neměla víceméně žádnou chemii - a Justine (Jessica Barden) mě otravovala - ale její střetnutí s Frankensteinem (Harry Treadaway) byla většinou dobrá. Nejlepší byla v závěru a hrozně mě mrzí, že ještě zjevně existuje i poslední scéna s nimi dvěma, kterou podle všeho vystřihli. Teamování Frankensteina a Jekylla (Shazad Latif) byl vlastně skvělý nápad a líbilo se mi, jak ukázali, že Jekyll je vlastně magor i když zrovna není Hyde, a vlastně že Jekyll JE Hyde.

Calibanova (Rory Kinnear) zápletka mi přišla trochu nešťastná, protože byla totálně odříznutá od ostatních - s výjimkou Vanessy (Eva Green) - a popravdě mě ani moc nezajímala. Odhalení v A Blade of Grass bylo super - vůbec celá ta epizoda byla super, ale jinak mi přišlo, že tam tak nějak motal od ničeho k ničemu. Závěr byl ale skvělý a poprvé mi ho bylo skutečně líto, když ztratil tu jedinou osobu, která ho mohla skutečně pochopit a se kterou měl nějaké pouto.

Měla jsem tušit, že se to chýlí ke konci, když Ethan (Josh Hartnett) konečně dořešil celou tu záležitost se svým otcem (Brian Cox), který byl mimochodem dobrý dobytek. Hecate (Sarah Greene) mě moc netěšila, ale když už tam byla, tak ji využili a zahodili, což bylo fajn. Líbil se mi teaming s Malcolmem (Timothy Dalton) - ti dva jsou jeden bez druhého dost nepoužitelní - a líbil se mi Kaetenay (Wes Studi). Byť je mi jasné, že byl hlavně etnickou náhražkou za Sembeneho (Danny Sapani), fungoval dobře a dělal Ethanovu backstory naprosto skvělou.

Vanessa byla většinu sezóny poměrně osamělá, ale tím to bylo věrohodnější, protože to ji právě dohnalo tam, kde skončila. Potěšil návrat Patti LuPone (doktorka Seward) - byla opět skvělá, i když to nebyla Joan Clayton, a je dobře, že měla Vanessa doktorku na své straně. Hodně dobrá byla i Catriona Hartdegan (Perdita Weeks), byť tam byla jen chviličku. Byla jsem hodně příjemně překvapená, že se to zacyklilo zpátky k Draculovi (Christian Camargo), ale bylo to naprosto super. Líbí se mi i myšlenka, že Dracula je bratr Lucifera, kterého Rory Kinnear zahrál v A Blade of Grass naprosto luxusně. Vanessin konec mi zlomil srdce, ale je pravda, že tam už moc nebylo kam jít - pokud nechtěli zabít Draculu, na což se upřímně nezdáli připravení - ale i tak jsem si mcně pobrečela.

Z epizod musím opravdu vypíchnout A Blade of Grass, jedna z nejleších epizod vůbec a herecký koncert Evy Green. Penny Dreadful mi bude chybět. Měla pomalý rozjezd, z první řady jsem odvařená nebyla, ale další dvě byly super.