17. července 2016

Stieg Larsson: Dívka, která kopla do vosího hnízda (Luftslottet som sprängdes, 2007)

zdroj: megaknihy.cz
Myslím, že je dobře, že Larsson stihl dopsat první tři knížky, protože minimálně druhá a třetí je prakticky jeden celek a byla by škoda, kdyby to zůstalo nedokončené. Zároveň Dívka, která kopla do vosího hnízda končí tak, že ji skutečně lze považovat za konec série. Lisbeth se konečně osvobodila a může teď být tím, čím si vybere (byť není jisté, jestli je na tuhle zodpovědnost bez jakýchkoliv povinností skutečně připravená) a její vztah s Mikaelem je tam, kde na začátku - opatrné přátelství. Monica Figuerola mě nezajímala, ale uznávám, že to maximálně souvisí s tím, že jsem OTP shipper a Mikael a Lisbeth se mi spolu prostě líbí. Linie s Erikou mi přišla jako úplně zbytečný retardér, ale těžko říct, co Larsson zamýšlel do dalších dílů a jestli to přece jen nemělo mít dohru. (I když myslím, že ne.) Konec mi přišel lehce naivní a za celé tři knížky jsem nezačala mít ráda Larssonův styl psaní, ale konstruování zápletek a práci s veškerými detaily příběhu by se od něj spousta dalších autorů (včetně mě) mohla učit. Nemyslím, že si přečtu tu, co nestihl dopsat a někdo jiný za něj navázal, ale těším se, že si zopakuju švédské adaptace.