3. září 2016

Lucia Piussi: Láska je slípka (Láska je sliepka, 2011)

zdroj: kosmas.cz
Další ze sbírky knížek z Levných knih. Doteď jsem snad nikdy nečetla překlad ze slovenštiny, takže to bylo docela zajímavé. Knížka jako taková... Tak nějak nevím, jestli se mi líbila nebo ne. Držela mě a dočetla jsem ji docela s chutí, ale většinu času mi přišla hloupá, ve stylu dívčího románu, některá přirovnání a metafory tak nějak nelahodily uchu ani představivosti. Chvílemi to bylo docela přisprostlé a nestydaté i na mě, ale tohle byla zrovna část, která se mi docela líbila, protože v tom byla určitá upřímnost a bezprostřednost. Chvílemi mi to přišlo prostě jen stupidní se všemi těmi řečmi o tom, jak Lena cítí věci v krvi a cítí je nosem a podobné hovadiny. Ani teď, čtrnáct dní po dočtení, mi není úplně jasné, co si o té knížce myslím, ale dočetla jsem ji, nebudu se jí zbavovat, a to asi něco znamená.