7. března 2017

Barbara Nesvadbová: Bestiář (2007)

zdroj: knihy.abz.cz
Protože Bestiář je jeden z mých oblíbených českých filmů, byla jen otázka času, kdy se propracuji ke knižní předloze, když jsem teď začala číst Barbaru Nesvadbovou. S jejími knížkami mám takový zvláštní vztah; na jednu stranu se mi hrozně líbí, jak píše, na stranu druhou její alterego Karlu fakt nemám ráda. Bestiář byl trochu zklamání v tom smyslu, že vůbec nemá co dělat s filmem. Zatímco film má jasný děj a drží pohromadě, knížka je spíš sbírka výjevů a úvah mladé, úspěšné a životem znuděné Karly. Klíčové události tam jsou, ale film má trochu blíž k tradičnímu stylu vyprávění a funguje tak pro mě víc. Každopádně bych lhala, kdybych tvrdila, že mě knížka nebavila. Je jiná, než co jsem čekala, ale spadla do mě rychle a nenudila jsem se při ní.