7. března 2017

Petra Soukupová: Marta v roce vetřelce (2011)

zdroj: novinky.cz
Jelikož se mi jak K moři, tak Pod sněhem hodně líbilo, sahám teď bez rozmyslu po čemkoliv, kde je jako autor Petra Soukupová. Marta v roce vetřelce potvrdila, že to není nikdy špatný nápad. Ze začátku jsem znejistěla, když jsem se na zadním přebalu dočetla, že budu v hlavě puberťačky, ale je to tak perfektně napsané, že jsem nemohla než to milovat. Hrozně se mnou rezonovala Martina nechuť ke škole, protože přesně to jsem cítila poslední rok na vysoké, a knížka včetně ilustrací byla dotažená do poslední tečky. Konec neměl vůbec atmosféru konce a působil hrozně beznadějně, jako by se ten kolotoč měl rozběhnout znovu. Není to pro mě sice Pod sněhem, ale pořád skvělá knížka a Petra Soukupová je pro mě teď už snad nejlepší současná česká autorka.