26. března 2017

Guadalupe Nettel: Okvětní plátky a další nepříjemné povídky (Pétalos y otras histórias incómodas, 2008)

zdroj: zbozi.cz
Sbírka Guadalupe Nettel byla impulsivní výpůjčka z knihovny, ze které jsem byla poměrně překvapená. "Nepříjemné" povídky byly to správné označení. Každá popisovala člověka s nějakou slabůstkou, která by mohla být mainstreamově označená za úchylku, a byla nepříjemná v tom, že je to zpravidla věc, kterou nechceme o ostatních vědět. Bohužel jsem byla příliš rychlá, knížku vrátila a nejsem schopná ji nikde najít online, abych sem vypsala jednotlivé názvy, takže budu hodnotit bez nich. Ta o bonsajích mě zase tolik nebavila, metafora mi přišla hodně násilná; ta maníkem očichávajícím záchodová prkýnka mě pořádně držela; ta se slečnou vytrhávající vlasy měla překvapivé rozuzlení; ta o voyerismu byla hodně sexy; ta o dívce na prázdninách byla nepříjemná především těmi přirovnáními, která byla opravdu sugestivní; a jsem si jistá, že jsem na nějakou zapomněla, což patrně znamená, že mě ničím nezaujala. Každopádně tak jak tak je to podle mě zajímavá sbírka a na Guadalupe Nettel se rozhodně podívám blíž.