7. června 2017

Karel C. Grig: Vraždaplán (2017)

zdroj: databazeknih.cz
Vraždaplán jsem vyhrála na Světě knihy - resp. byla to jedna z možností výhry a jelikož se snažím hodně číst české autory a detektivky mám ráda, vybrala jsem si tuto knížku. To vyšetřování dekády staré vraždy mě bavilo hodně, mám tyhle odložené případy ráda. Přišlo mi to hezky vygradované, logické, neměla jsem s tím nejmenší problém. Tohle vyšetřování ale hodně zastiňovaly stíny z minulosti hlavní postavy - trojice zkorumpovaných politiků / bezskrupulózních podnikatelů, kteří se navzájem vraždí, jejich "projekty", trocha zdravé antisemitismu... Celkově se tomu řemeslně nedá nic vytknout, smekám nad tím, že autor dokázal všechny linky udržet a uzavřít, a je na tom poznat, že si fakt dal záležet. Nemohla jsem si ale pomoct, ta větší zápletka na mě byla příliš odosobněná - za což možná mohl velmi pánský styl psaní. Na tom samozřejmě není nic špatného, ale tyhle mafiánské / korupční zápletky mají tendence mě nebavit, pokud v tom není nějaký osobní příběh a ten strohý styl psaní ho tam pro mě prostě nevtlačil. Když se děj nevěnoval Markétě, trochu jsem se do knížky nutila, ale dočetla jsem ji a celkově rozhodně není špatná. Na další autorovy knížky mě to ale nenavnadilo.