8. prosince 2017

Lars Kepler: Hypnotizér (Hypnotisören, 2009)

zdroj: lacultura.cz
O Larsi Keplerovi jsem se dozvěděla (jak jinak než) z Knižní šifry a protože jsem chtěla zkusit nějakého nového severského autora (nebo v tomto případě autorské duo), už podruhé jsem se přemohla a začala od prvního dílů v sérii. Musím říct, že styl psaní mi přijde trochu zvláštní - sama jsem hodně rozvláčná a používám spoustu slov, ale trochu mi vadily ty lekce do historie, ke kterým autoři sklouzávali, místo introspekcí do duší hlavních postav. Na ten chladný severský styl už jsem docela zvyklá, ale nejsem zvyklá na to, aby byl hlavní detektiv tak v pozadí jako byl Joona Linna. Zápletka ale byla dobře promyšlená, dávalo mi to smysl a množství postav zvládli hezky, takže budu pokračovat a uvidíme, nakolik se Joona Linna dál projeví.