9. dubna 2009

Valkyrie (2008)

You did not bear the shame / You resisted / Sacrificing your life / For Freedom, Justice and Honor. - From the German Resistance Memorial, Berlin

zdroj: imdb.com
IMDb. Nebýt mé úchylné fascinace druhou světovou válkou a toho, že jsem v kině na velkém plátně viděla trailer, asi bych tenhle film přešla bez povšimnutí. Toma Cruisee víc, než nemusím.

Film to byl ale moc dobrý, velice dobře natočený, ale pro mě se tak nějak nedostal přes to, že jsem věděla, jak to dopadne. Možná jsem se na něj asi dost nesoustředila, nevím. Nicméně hudba byla dobrá, z kostýmů mi bylo nepříjemně (z tehdejších německých uniform mi je nepříjemně vždycky) a celkově to bylo velice povedené. Nejvíc u mě zabodoval konec, na mě prostě pořád působí takové to shrnutí, jak kdo dopadl; tady tomu nebylo jinak. Až mě mrazilo, když jsem si uvědomila, co všechno do toho vložili, nakolik tomu věřili... a jak dopadli. Blbých devět měsíců před porážkou.

Toma Cruisee (plukovník Claus von Stauffenberg) jsem snesla dobře, herecky je opravdu fajn, stále ho ale nemám ráda. Velice mě potěšil a velkým překvapením byl Bill Nighy (generál Friedrich Olbricht), jako vždycky naprosto skvělý, a velký herec malých rolí Tom Hollander (plukovník Heinz Brandt).

Film to byl opravdu dobrý, ale jeden z těch, které mně samotné stačily jednou.