15. února 2010

Dead Poets Society (1989)

There's a time for daring and there's a time for caution, and a wise man understands which is called for.

zdroj: imdb.com
IMDb. Dobře, musím dopředu něco přiznat - jsem romantický člověk, líbí se mi, když je v tom láska mezi mužem a ženou, a chlapecká internátní škola není zrovna film, ve kterém bych ji hledala. Jenže, když jsem se podívala, sakra bych se naštvala, kdyby tam něco takového bylo.

Ten film byl perfektní tak, jak byl, od příběhu, přes charaktery, po myšlenku i závěr. Působil tak, že se něco takového klidně mohlo stát, a tak nějak říkal, že i když se něco tragicky podělá, nakonec přece jen něco dobrého zůstane. Oh Captain, my Captain. přece zůstalo.

Pro Robina Williamse (John Keating) jsem měla slabost, a právě díky těmto rolím je prostě výjimečný. Jeho postava mě uchvacovala. Robert Sean Leonard (Neil Perry) mě napřed hrozně rozesmál, podívejte se na posledního House a pak si pusťte tenhle film. Ale byl brilantní, aspoň tak mi přišel. Josh Charles (Knox Overstreet) taktéž. A vůbec, nemá cenu ten film nějak rozebírat. Je skvělý, tak se na něj radši podívejte.