11. února 2010

Nine (2009)

Of course, I can tell you what my film is about. I can tell you the story, I can tell you a cast and the music I want to use... I can tell you everything. But I won't.

zdroj: imdb.com
IMDb. Viděla jsem nekvalitní rip a neměla titulky, ale stejně to miluju. Zbožňuju. Líbilo se mi to snad ještě víc, než Chicago, nebo aspoň stejně. Prostě skvělý, dokonalý kousek. Nemůžu se dočkat, až si to dám v pořádné kvalitě a s anglickými titulky, abych mi vůbec nic neuniklo.

Hudba, texty písní, jejich podání a zakomponování do děje bylo geniální. Líbilo se mi, že podobně jako v Chicagu nebyly přímo v ději, jen jakési odrazy duše jednotlivých postav. A taky se mi líbily kostýmy, taaaakhle moc. A sakra vliv na celkový dojem filmu mělo také dokonalé obsazení. Hlavně Daniel Day-Lewis (Guido) byl famózní, perfektní, málem jsem mu toho Itala věřila. Nepamatuji si ho v žádné jiné roli, a nejspíš jsem ho ani neviděla, ale tady si mě získal.

Judi Dench (Lilli) by mohla klidne strčit do kapsy celý zbytek osazení, kdyby bylo slabší. Nicole Kidman (Claudia) byla krásná a delikátní jako vždycky, Marion Cotillard (Luisa) mě uhranula, Pénelope Cruz (Carla) mě na ten film nalákala a nezklamala, Fergie (Saraghina) jsem tam nepoznala, Kate Hudson (Stephanie) málem taky ne, ale jak to rozparádila, tak mě taky dostala, přestože ji nemusím. Jediný, bez koho bych se obešla, byla Sophia Loren (Guidova matka), na tu ženskou mám averzi.

Dějově to má velké plus za sytost, citovost, charaktery a hlavně konec. Zbožňuji otevřené konce, jsou takové... realističtější, protože v životě stejně nic konec opravdu nemá, dokud neskončí.