13. února 2010

The Scarlet and the Black (1993)


Episode One - Episode Two - Episode Three - Episode Four

zdroj: imdb.com
IMDb. Červený a černý jsem zatím nečetla, nějak jsem se k tomu nedostala. Tahala jsem bůhví odkud tuhle verzi kvůli Ewanovi McGregorovi (Julian Sorel) - když jsem pak zjistila, že tu hraje i mladičká Rachel Weisz (Mathilde), byl to příjemný bonus.

Příběh se mi líbil, i když jsem občas nerozumněla. Kvalita byla docela dost nic moc, i tak jsem si to ale užila. Hodnocení a názor a charaktery a jejich chování si nechám, až přečtu Stendhalovu předlohu.

Ewan McGregor jako Julien Sorel byl skvělý, ostatně jak je u něj zvykem, a opět se udržel a ukázal jen slunce, klenot ponechal mimo záběr. Rachel Weisz jako Mathilde byla výborná a překrásná, což je u ní ostatně taky zvykem, a role jí sedla, řekla bych. Hodně mě taky zaujala Alice Krige, která hrála Madame de Renal, nádherná ženská, byla prostě krása ji sledovat.

Jak jsem psala výš, nemůžu porovnat ani s knihou, ani s jinými verzemi, ale líbilo se mi to.