1. dubna 2010

Shutter Island (2010)

Why are you all wet, baby?

zdroj: imdb.com
IMDb. Když jsem na film šla, viděla jsem jen trailer (ten níže) a svedl mě z cesty. Ale bylo to dobře, ten film pro mě měl spousty překvapení. Ze začátku mě trochu děsilo, na co jsem to vzlezla... Moc hudby, zvracející Leonardo DiCaprio, mrtvá manželka... Ale asi tak po půl hodině se to otočí, a otočí se to zhruba do pozice, kterou mám sakra ráda.

Nečekala jsem, co bude v další minutě, dialogy byly super, dějová linie se mi líbila. Slyšela jsem argument, že byla moc zmatená, ale nesouhlasím s tím. Podle mě to bylo tak akorát vzhledem k vyvrcholení filmu. Dlouho se mi nestalo, že bych u konce nějakého filmu seděla s překrytou pusou a poulila oči, naposledy to byli myslím The Others a Gothika. Ten konec jsem prostě nečekala, je pro mě zcela jednoznačný, a ta poslední věta... Prostě nářez.

Leonardo DiCaprio (Teddy Daniels) byl fajn, i když se mi v jeden moment někde ze začátku zdál docela nepřirozený, ale jinak skvělé. Pro Bena Kingsleyho (doktor Cawley) mám slabost, a tady to nebyla výjimka. Ten chlap má v sobě prostě jistou grácii, která vzbuzuje úctu, ať už hraje, koho chce. Emily Mortimer (Rachel), i když tam byla jen chviličku, byla krásná.

Mark Ruffalo (Chuck Aule) byl fajn, i když kdyby skutečně obsadili Roberta Downeyho Jr., užila bych si to víc. (I když pro film možná dobře, že ho neobsadili, trochu by se s DiCapriem nejspíš bili.) A abych nezapomněla, Michelle Williams (Dolores) příjemně překvapila.

Prostě, film se mi fakt líbil, chtělo by to ještě aspoň jednou, a všem doporučuji. Martin Scorsese umí.