24. května 2011

The Borgias: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

Sex. Power. Murder. Amen.


1.01 The Poisoned Chalice - 1.02 The Assassin - 1.03 The Moor - 1.04 Lucrezia's Wedding - 1.05 The Borgias in Love - 1.06 The French King - 1.07 Death, on a Pale Horse - 1.08 The Art of War - 1.09 Nessuno (Nobody)

zdroj: imdb.com
Nebyl to ani tak mág Michael Hirst (The Tudors), jako spíš Jeremy Irons, kdo mě přitáhl ke sledování. A pro Rodriga Borgiu snad nemohli vybrat lepšího představitele. Největším překvapením pro mě ale byla postava Lucrezie (Holliday Grainger), která mě během první řady přesvědčila o tom, že je je hned vedle papeže mou nejoblíbenější postavou. Co se týče jejích bratrů Cesarea (François Arnaud), Juana (David Oakes) a Gioffreho (Aidan Alexander), na prvního jsem si zvykla, druhý mě bavil a o třetím ani nemůže být řeč. Jejich matka Vanozza (Joanne Whalley) mě nebavila, za to mě bavila papežova milenka Giulia Farnese (Lotte Verbeek).

Mimo rodinu je nutné zmínit výborně zahraného Giovanniho Sforzu (Ronan "Lepidus" Vibert), asasina Micheletta (Sean Harris) a Machiavelliho (Julian Bleach).

Ze začátku je to jen politika a ukázky, jak si Borgiové berou, co chtějí, a spřádají sítě, do kterých balí nejen krásnou Řím, ale i zbytek světa. Když se Lucrezia provdala a Cesare opravdu zamiloval do Ursuly (Ruta Gedmintas), dostalo to další rozměr, a jakmile přišel na scénu francouzský král (výborně zahraný Michelem Mullerem), užívala jsem si epizodu za epizodou.

Bylo to perfektně propracované, napsané, zahrané a naprosto efektivní. Jak jsem výš psala, dokonalý byl Lucreziin vývoj a její konečná role, a přestože jsem ze začátku bála, že to bude zavánět incestem, její vztah s Cesarem byl nádherný. Navíc měli Borgiové i pár vtipných momentů, například Lucreziiny námluvy.

Anulování Lucreziina manželství ve finále mi vehnalo slzy smíchu do očí. Konfrontace papeže a Karla VIII. byla dokonalá, stejně jako vítězství Borgiů. Závěr byl prostě brilantní, a já se nemůžu dočkat další sezóny. A tentokrát bych ráda nějakou jejich prohru... Protože vidět je vstávat z popela bude ještě větší zážitek, než je vidět "jen" vítězné. (Jo a mimochodem, jestli Showtime něco umí, tak je to skvělé intro... Což ostatně víme už od The Tudors.)