29. září 2011

Angels in America (2003)

Nothing's lost forever. In this world, there's a kind of painful progress. Longing for what we've left behind, and dreaming ahead.


Part 1: Millennium Approaches - Chapter One: Bad News - Chapter Two: In Vitro - Chapter Three: The Messenger
Part 2: Perestroika - Chapter Four: Stop Moving! - Chapter Five: Beyond Nelly - Chapter Six: Heaven, I'm in Heaven

zdroj: imdb.com
IMDb. Někdy je fajn pustit se do něčeho těžšího a opravdovějšího, a to říkám i přesto, že je v tom spousta, spousta halucinací. Věc, která mě od toho dlouho odrazovala a hodně mi vadila byl formát. Šlo o dva filmy rozdělené na tři úseky, kdy první film měl dvě a půl hodiny a druhý bez mála tři. Najednou toho bylo prostě příliš, klidně mohli udělat šest dílů.

Příběh byl zvláštní směsicí konfliktů náboženství, politiky a sexuality. Mormoni, židé se prolínají s republikány, demokraty a homosexuály, heterosexuály. Celý příběh se odehrává v uzavřené skupince několika málo lidí, kteří víceméně umírají, utíkají od smrti, hledají sami sebe a zase se ztrácí. Celkově mi to přišlo až moc ukecané, a ačkoli jsem většinou dokázala určit, co je halucinace, ke konci mi to trochu splývalo.

Nicméně obsazení bylo skvělé - Meryl Streep (rabín / Ethel Rosenberg / paní Pitt / anděl Austrálie) a Emma Thompson (sestra Emily / bezdomovkyně / promiskuitní anděl Ameriky) celému obsazení slušně kralovaly a bylo poměrně těžké vedle nich nezaniknout (zvlášť po té puse), s čímž rozhodně neměl problémy Al Pacino (Roy Cohn), který si byl tak nepodobný, že jsem ho skoro nepoznala.

Kromě nich se mi hodně líbil (a velkou motivací ke zhlédnutí byl) Patrick Wilson, který byl jako "deeply closeted" gay a mormon Joe Pitt naprosto výborný, a který se s Benem Shenkmanem (Louis / anděl Oceánie) postaral o dost žhavou líbačku. Mary-Louise Parker (Harper Pitt) byla v roli psychicky narušené zhrzené manželky závislé na valiu naprosto skvělá, stejně jako pro mě neznámí Justin Kirk (prorok Prior Walter) a Jeffrey Wright (pan Lies / Belize / anděl Evropy).

Celkově jsou Angels in America slušná magořina, kterou stojí za to vidět, ale necítím potřebu vyhledat to znovu, nedejbože to znovu absolvovat v tom příšerném formátu.