24. prosince 2011

Children of a Lesser God (1986)

Do you think there's someplace where we can meet that's not in silence and not in sound?

zdroj: imdb.com
IMDb. Protože jsem si zamilovala Marlee Matlin a chtěla jsem vědět, za co dostala Oscara, donutila jsem se ke sledování romantického dramatu z 1980s. Naštěstí, romantická dramata z té doby nebývají obecně tak špatná, takže to zase takové utrpení nebylo.

Vlastně, zdálo se mi to jako dost povedený film. Měl všechno - neprůhledné a nečernobílé hlavní postavy Jamese (William Hurt) a Sarah (Marlee Matlin), sympatickou lokaci, dobrý příběh a dialogy, pár fakt pěkných scén (třeba ty bazénové jsou do jedné hodně povedené) a fajn výběr hudby. (I když se přiznám, že když začalo hrát Jump (For My Love), myslela jsem na úplně jiný film.)

Film sice obsahoval obligátní happy-end, ale on tam tak nějak seděl, a nemůžu se přece zlobit na dva zamilované, že k sobě nakonec našli cestu. Celkově to byly celkem příjemně vyplněné dvě hodiny se spoustou hlasu Williama Hurta, který se dobře poslouchal, a skutečně oscarovým výkonem Marlee Matlin: na to, že v tom filmu v podstatě nemluví, takže se všechny emoce musí vyjádřit v očích, tváři a gestech, odvedla výborný výkon.