25. prosince 2011

Maurice (1987)

I would have gone through life half-awake if you'd had the decency to leave me alone.

zdroj: imdb.com
IMDb. Ani už nevím, co mě k tomu filmu přivedlo, ale pravděpodobně to bylo vědomí, že je to jedna z mála rolí Hugha Granta (Clive Durham), která se nějak vymyká té jeho škatuli (ne, že bych proti ní vlastně něco měla) - nebo aspoň jsem to někde četla. Není to tak úplně pravda - Hugh je tu bezpečně v té své krabici, jen hraje na obě strany a (později) má trapný knír.

Mám ráda příběhy chlapeckých lásek z předválečných univerzit a romance mezi Mauricem (James Wilby) a Clivem byla jedna z těch nejsladších, co jsem ve filmu viděla. Hugh tam zvládl vykouzlit celkem slušný dojem vnitřního boje, ale James Wilby si vedl trochu líp. Alec (Rupert Graves) byl přesně ten živočišný element, který to celý rozsekl a odpálil, a závěrečná scéna byla prostě perfektní.

Potěšili Phoebe Nicholls (Anne), Ben Kingsley (Lasker-Jones) a Simon Callow (Ducie) - úvodní scéna s kreslením do písku byla super, hodně se mi líbila. Celkově myslím, že je to hodně povedené drama, krásná a svůdná romance, ale trochu se to na mě táhlo a nemyslím, že se k tomu budu vracet.