18. ledna 2012

Enemy at the Gates (2001)

Sad to have a dream you know won't happen.

zdroj: imdb.com
IMDb. Enemy at the Gates je jeden z těch filmů, na které by mě asi nenapadlo se jen tak podívat, kdyby neměly takové obsazení, jaké mají. Musím ale přiznat, že mě ve filmu bavily i ty bojové, akční linie, hlavně souboje sniperů. Bylo to napínavé, dobře udělané, prostě to pro mě fungovalo i přesto, že na válečné filmy nejsem.

Co mě dál zaujalo byl pohled na druhou světovou válku ze strany SSSR, což je strana, která je většině západně smýšlejících lidí (včetně mě) úplně cizí. Líbí se mi, že to nezesměšňovali, nesráželi, prostě to byla realita toho filmu. Z celé té situace taky vyplynula asi nezajímavější postava Danilova (skvělý Joseph Fiennes), který jako jediný tou ideologií skutečně žil a jeho odchod byl neuvěřitelně působivý.

Tanja (Rachel Weisz) a Zajcev (Jude Law) byli nádherný pár s epickou romancí, která v tom filmu kupodivu nepůsobila trapně, nebo přepáleně, všechno to spolu pěkně ladilo. Plus, Ed Harris (König) byl luxusní psychopat. Asi to není film, který si budu pouštět třikrát do roka, ale až poběží v televizi, přepínat nebudu.