29. ledna 2012

Gormenghast (2000)

They all have to go sooner or later...


Episode 1 - Episode 2 - Episode 3 - Episode 4

zdroj: imdb.com
IMDb. Na Gormenghast by mě nenapadlo se podívat, kdyby nebylo Jonathana Rhyse Meyerse, který mě k tomu přitáhl. Nakonec jsem dost ráda, že jsem to viděla, byla to první "fantasy" (v uvozovkách, protože jsem tam nepotkala žádné fantasy příšerky a dokonce ani kouzlení), ve které se sprostě klelo a vůbec si to celkem nevidělo do pusy. Dost mě to bavilo, musím přiznat.

Celkové téma příběhu, kuchtík vybíjejí vládnoucí rodinu, se mi hodně líbilo, a Steerpike (JRM) si získal moje sympatie zejména proto, že jako jediný měl nějaký cíl a nějaký příběh - u zbytku mi přišlo, že se tam jen motali a dělali absurdnosti, než je Steerpike oddělá. (Bohužel jich vybil mnohem míň, než by se mi líbilo.) Kromě něj mě ještě hodně bavila Fuchsia (Neve McIntosh) a Irma Prunesquallor (Fiona Shaw, která by si zasloužila metál).

Celia Imrie (lady Gertrude) si do The Borrowers nemusela měnit kostým, Christopher Lee (Flay) hrál svou těžkou klasiku a Stephen Fry (Bellgrove) potěšil. Celkově to nebyl můj hrnek kafe, ale nemůžu říct, že bych u toho trpěla, byla to dobrá show.