28. ledna 2012

The Long Firm (2004)

You give people what you want, they give you what you want. You give people what they wish for, they give you their soul.


Teddy's Story - Ruby's Story - Jimmy's Story - Lenny's Story

zdroj: imdb.com
IMDb. V jednom článku jsem četla, že mafiáni jsou pro Brity to samo, co kovbojové pro Amíky, a podle toho, co jsem zatím viděla, to sedí jak zadnička na hrneček. V ničem se britský herec nevyžívá tolik, jako když hraje podvodníčka, mafiána, překupníka, nebo nájemného vraha. Ta dobrá zpráva pro nás je, že to umí natočit a The Long Firm je dalším důkazem podporujícím toto tvrzení.

Ačkoli to není komedie, některé situace byly opravdu vtipné, takže sem tam jsem se i zasmála. Není to zaměřené primárně na nervy, takže nečekejte, že budete napjatí jak kšandy. The Long Firm je, jak už napovídají názvy všech čtyř hodinových epizod, hlavně o postavách. Další dobrá zpráva pro nás je, že v tom Britové vynikají taktéž.

Mark Strong (Harry Starks) byl skvělý. K Harrymu jsem měla jen jednu výhradu a to, že až příliš často mi připomínal chováním a mimikou Archieho. (I když prakticky je Archie "potomkem" Harryho, ale já to prostě viděla v opačném pořadí.) Hlavně, když z něj v posledním díle padalo to "Len". I přes neuvěřitelnou schopnost Marka Stronga udělat show mi srdce ukradla Lena Headey (Ruby Ryder), která je jako Ruby prostě dokonalá. A překrásná!

Líbilo se mi, že v podstatě každá část charakterizovala jeden aspekt Harryho života - sexualitu, která s ním spříznila Teddyho (Derek Jacobi); lásku, kterou sdílel s Ruby; život v podsvětí, který sdílel s Jimmym (Phil Daniels); a touhu něco znamenat, nežít život zbytečně, kterou měl společnou s Lennym (Shaun Dingwall).

Celkově je The Long Firm hodně povedený projekt a další důvod, proč stojí za to prolézt britskou televizní tvorbu, je tam schovaných hned několik opravdu slušných perel. (A to jsem zatím viděla je nsměšný zlomek.)