10. ledna 2012

Roman Holiday (1953)

If I were dead and buried / and I heard your voice, / beneath the sod of dust / my heart would still rejoice.

zdroj: imdb.com
IMDb. Zase jeden z filmů, které stihly běžet v televizi ještě, než jsem se na ně stihla podívat. Takže jsem se podívala v televizi a pak ještě jednou, v originále, a je to pořád stejně super a dokonalé. Musím ale přiznat, že když jsem kdysi (někdy po Breakfast at Tiffany's) sháněla filmy s Audrey, tak jsem od toho filmu čekala něco jiného.

Pravda je taková, že místo romantické komedie, na kterou jsem byla připravená, jsem dostala sice komedii, ale o dost méně romantickou, za to trochu realističtější a s o dost uvěřitelnějším koncem, která Audrey Hepburn (princezna Ann) poskytla o dost víc materiálu k hraní, než kdyby bylo dle mého původního odhadu.

Gregory Peck (Joe Bradley) k Audrey seděl, byl to rozhodně chlapák, a Eddie Albert (Irving Radovich) i jeho postava mě slušně bavili - když jsem sledovala scény Ann, Joea a Irvinga, hned bych tam chtěla být s nimi. Taky na den od všeho uniknout a být bezstarostná. (Plus Joe a Irving byli prostě dokonalí, hlavně Joeovo něžné naznačování, že má být Irving zticha.)

Rozhodně film, ke kterému se budu vracet. Skvělý film, ke kterému se budu vracet.