31. ledna 2012

The Virgin Queen (2005)


Episode 1 - Episode 2 - Episode 3 - Episode 4

zdroj: imdb.com
IMDb. A jsme zase zpátky u Tudorovců, já vím. Se mnou se to má prostě tak, že jakmile k nějakému tématu čichnu, budu se k němu vracet neustále, i když ten nejsilnější nápor už pominul spolu se seriálem, který mě k tématu přivedl. Ale buďme k sobě krutě upřímní, následující řádky stejně odhalí, proč jsem se na to vůbec koukala.

Silně mi vyhovovalo, že mini-série se tolik nezaměřovala na technické stránky Elizabethiny vlády, jako koho porazila, koho podporovala, jaké zákony a patenty vydala etc., ale spíš na to, jak každá událost ovlivnila její vnitřní život, a to se mi velmi, velmi líbilo. Anne-Marie Duff (Elizabeth) byla navíc skvěle předsvědčivá a dokonale uvěřitelná, ať už hrála mladou holku, která se snaží jen přežít, nebo královnu na sklonku života, která si uvědomuje cenu všeho, co kdy zažila, nebo nezažila.

Královnina romance s Dudleym (Tom Hardy) byla skvělá a intenzivní, a Dudley sám byl dokonale sexy, až na tu náušnici v uchu tedy. Ano, správně, Tom Hardy byl hlavním motorem, proč jsem se na to podívala, a nezklamal. Kevin McKidd (Norfolk) taky potěšil a 16. století mu slušelo. Sienna Guillory (Lettice Knollys) byla taktéž skvělá, i když dostala poměrně nevděčnou roli. (Aspoň já bych jí teda rozkopala bábovičky.) A Hans Matheson (Robert Devereux) byl dobrá spojnice s The Tudors.

The Virgin Queen v sobě měla spoustu drama, určitou vášeň a spoustu emocí, a móda tehdejší doby hlavně v závěrečné části mě silně vyděsila. Celkově si myslím, že je to povedená mini-série, kterou bych doporučila každému, kdo rád toto období. (Plus, hudba je zajímavá a dobrá.)