30. ledna 2012

The Mayor of Casterbridge (2003)

zdroj: imdb.com
IMDb. Už dlouho jsem se chtěla seznámit s Thomasem Hardym a pak jsem zjistila, že svým způsobem můžu dřív, než jsem si myslela, protože tohle už se mi tu válelo pěknou dobu. Kolem a kolem jsem zase došla k tomu, že jsem sucker po anglických románech z 19. století, ale to není nic, co bych nevěděla dávno.

Ten příběh samotný mě docela překvapil námětem a vůbec zápletkami, žádná Jane Austen, no sir! Michael Henchard (Ciarán Hinds) byl opravdu zajímavou postavou a celou dobu jsem čekala, kdy konečně udělá něco správně, ale nedočkala jsem se. Elizabeth Jane (Jodhi May) byla skvělá, křehká hrdinka, a hrozně jsem s ní soucítila. Susan (Juliet Aubrey) měla můj obdiv, nevím, jestli bych se dokázala k Michaelovi vrátit potom, co jí udělal.

U Lucetty (Polly Walker) jsem si pořád nebyla jistá, jestli jeho hodná, nebo potvora, ale nakonec se z ní vyvinul úplně srdcervoucí případ. No a konečně James Purefoy jako Farfrae, který byl opět těžce dokonalý a dokonce i zpíval! Toho Skota jsem mu sežrala, zahrál to opravdu, opravdu skvěle.

Takže myslím, že zaměřím knížku, protože tohle se mi opravdu líbilo.