4. února 2012

Little Dorrit (2008)


Episode 1 - Episode 2 - Episode 3 - Episode 4 - Episode 5 - Episode 6 - Episode 7 - Episode 8 - Episode 9 - Episode 10 - Episode 11 - Episode 12 - Episode 13 - Episode 14

zdroj: imdb.com
IMDb. Na Dickense jsem vždycky byla asi tak jako na Shakespeara - zatímco u toho druhého mě odrazoval jazyk a fakt, že psal hry, u prvního mě nikdy moc nedostávala témata a v podstatě mi stačilo, co jsem se o jeho románech dozvěděla ze středoškolských učebnic. Vzhledem k oboru, který jsem si ale vybrala ke studiu, jsem usoudila, že na Dickense pravděpodobně stejně dojde, tak se to snažím trochu ošmelit.

Zjistila jsem totiž, že je všechno příjemnější, když v tom hraje Matthew Macfadyen (Arthur Clennam), a náramně jsem si ho užila. Je to jeden z těch chlapů, kteří vypadají mnohem líp v breeches, než v džínách. Zároveň mě zaujalo, jako jeho Arthur v podstatě neměl svou dějovou linii, ale přesto měl svůj příběh. Amy Dorrit (Claire Foy) byla skvělá a něžná hlavní hrdinka - zvládla být úplně kladná a přitom ne plochá, nebo otravná, a její romanci s Arthurem jsem milovala.

Z dalších postav mě zaujali Fanny Dorrit (Emma Pierson), prostě a jednoduše mě bavila, John Chivery (Russell Tovey), se kterým jsem absolutně soucítila, a Flora Finching (Ruth Jones) a její nálety na Arthura. Kdo mi ale totálně lezl na nervy byl Rigaud (Andy Serkis), jehož celou postavu jsem tak úplně nepobrala, přišel mi absolutně zbytečný. A potěšil mě Alex Wyndham (Henry Gowan).

Jako mini-série se mi příběh líbil, i když mě rozčilovalo množství odboček a jak se to táhlo, a do knížky rozhodně nejdu. Co se ale týče televizních zpracování dalších Dickensových románů, podívám se po nich.