1. května 2012

Wuthering Heights (2011)

Life can't be worth living for you now, can it?

zdroj: imdb.com
IMDb. Co to sakra je? Ne, vážně, CO TO SAKRA JE?! Ať to byl pokus o cokoli, tak se to sakra nepovedlo. Nemám ráda tuhle "realistickou" roztřesenou kameru, nemám ráda tyhle procítěné záběry na ruce, pěsti, záhyby šatů, špičky bot a traviny. Chápu, že se snažili nastolit jakousi sugestivní pocitovost, ale nemůžu se zbavit pocitu, že to dělali špatně. Na to já se totiž většinou chytám a tentokrát jsem nechytila vůbec.

A navíc jim kamsi upadla polovina příběhu. Celá první hodina je o dojemném dětství Heathcliffa a Cathy (málem jsem si přehryzala tepny, jak jsem se bavila) a celá další... o čem? Přičemž to celé končí smrtí Catherine. Chápu, že došli k tomu, že druhá generace možná není tak podstatná (já sama si našla cestu ke Cathrine a Haretonovi až v druhém kole), ale jaksi jim uniklo, že tím omrzačili celý příběh a Heathcliffův charakter.

Obsazení se těžko posuzuje ve chvíli, kdy mám problém už s tím, jak byl příběh a s ním i postavy interpretované. Jak James Howson (Heathcliff), tak Solomon Glave (mladý Heathcliff) dostali úkol zahrát postavu, která vůbec netušila, co sakra má dělat a chvílemi ani, kde je. Pochybuju, že někdo, kdo se s Wuthering Heights poprvé setkal takto, pochopí, co je vlastně na Heathcliffovi tak epického. Co se týče Catherine, ať mladé (Shannon Beer), tak dospělé (Kaya Scodelario), ta na tom byla trochu líp, protože ponechali většinu děje, který její postavě dával smysl. Proč Hindley (Lee Shaw) vypadal jako skin-head nevím a nemám k němu co dalšího říct.

Celkově jsem z této adaptace docela rozčarovaná, táhla se, nudila mě a nelíbila se mi. Ani Mumford & Sons to nezachránili, a když to nezachrání ani ti...