1. května 2012

Wuthering Heights (1998)

I pray one prayer. I repeat it till my tongue stiffens. Catherine Earnshaw, may you not rest as long as I am living. Haunt me! Take any form. Drive me mad! Only do not leave me in this abyss where I cannot find you. I cannot live without my life. I cannot live without my soul.

zdroj: imdb.com
IMDb. Původně se mi ani do další adaptace nechtělo, protože jak vůbec můžu doufat, že mě po Fiennesovi a Hardym nějaký další Heathcliff vůbec zaujme. To se taky nestalo, nicméně této verzi se nedá vytknout, že by se nedržela předlohy. Takže kdo má na seznamu povinné četby knížku a chce to ošulit, právě tahle verze je k tomu vhodná.

Obsazení bylo docela pěkné - Orla Brady (Cathy Earnshaw) byla přesvědčivá a skvěle si to užívala, stejně tak Sarah Smart (Catherine Linton), která mi připomněla, že bych si měla (a chtěla) zopakovat Sparkhouse. Robert Cavanah (Heathcliff) si svou roli dával, ale ti předchozí pánové, které jsem jmenovala na začátku, nasadili laťku hodně vysoko. Hodně mě potěšil Matthew Macfadyen (Hareton), ale ten mě potěší vždycky.

Tahle verze mi sice neotřásla světem, ale hodně mě potěšila tím, že nejen BBC mini-série se umí držet předlohy a předat myšlenku dlouhého románu, a to všechno ve dvou hodinách. Byla jsem spokojená.