22. června 2012

The Iron Lady (2011)

One’s life must matter, Denis. Beyond the cooking and the cleaning and the children, one’s life must mean more than that.

zdroj: imdb.com
IMDb. Mám ráda příběhy o silných ženách, které se vykašlaly na to, co jim společnost dovolovala, a vzaly svůj život do svých rukou. Životopis Margaret Thatcher, kterou hraje Meryl Streep - co mohlo být lepšího? Vlastně... bylo by to lepší, kdyby šlo o životopis.

Celkově jsem moc nevěděla, co si o tom myslet. Jestli šlo o jakousi studii Alzheimerovy choroby, nebo pokus ujasnit motivace a hnací motor Margaret. Většinu filmu jsem měla totiž pocit, že nešlo pořádně ani o jedno. Navíc to bylo celé takové zmatené, nesourodé, nevěděla jsem, čemu mám věnovat pozornost dřív.

Jediná věc, která skutečně stála za to, bylo obsazení. Meryl Streep je bohyně a podle mě zahrála Thatcher opravdu dobře, ačkoli v poněkud podivném filmu. Jim Broadbent (Denis Thatcher) byl klasicky dobrý, stejně tak pánové Anthony Head (Geoffrey Howe) a Richard E. Grant (Michael Heseltine).

Rozhodně film, na který se nepodívám znovu, a od kterého jsem čekala víc. (Třeba seriózní děj a inspiraci k boji.)