21. října 2012

D. H. Lawrence: Lady Chatterley's Lover (1928)

zdroj: penguin.co.uk
Lady Chatterley's Lover je jedna z těch knížek, kterou si chce každý v určitém období přečíst kdyby jen proto, aby se u ní mohl přihlouple hihňat. Proto je myslím docela dobře, když jsem se k tomu odhodlala až teď, kdy si přijdou aspoň o chloupek dospělejší. Evidentně ale ne až tak dospělá, aby mě nerozčilovalo, že se tam skoro až do poloviny prakticky nic nedělo. Pak přišel na scénu Mellors a bylo to trochu lepší, protože se zaprvé jmenuje Oliver a zadruhé jsem si (aniž bych to dělala cíleně) hned představila Richarda Armitage a ta knížka byla náhle o 50% procent záživnější.

Přiznám se, že jsem při čtení měla pocit, že většina těch slov znamená něco jiného, než znamenala tehdy, a některé pasáže jsem prostě přeskočila, protože mi nic neříkaly. (Víceméně šlo o ty rozsáhlé úvahy o společenských třídách, životě tam a tam, a typografii lidských stehen a tak...) Celkově myslím, že ke mně ta knížka moc nepronikla, ale určité momenty byly hot a jsem ráda, že jsem si doplnila vzdělání.