29. listopadu 2013

Byzantium (2012)

I write of what I cannot speak - the truth.

zdroj: imdb.com
IMDb. Byzantium jsem chtěla vidět, protože mám crush na Gemmu Arterton. Ani jsem původně nevěděla, o čem to je, jen náhodou jsem se dozvěděla, že je to o upírech. I tak jsem tomu dala šanci a jsem za to vděčná. Překvapilo mě, jak se mi to líbilo.

Byzantium má obrovskou výhodu v tom, že celou tu upírskou patálii nijak neromantizuje. Taky bylo plus, že jsou upíři úplně jiní, než ti klasičtí. Jediné, co je s nimi pojí, je pití krve, jinak žádné vzhledové extravagance. Taky se mi líbí způsob, jakým si morálně ospravedlňují svoje jídlo - někteří, a hlavně ten kód, který měla jak Clara (Gemma Arterton), tak Ella (Saoirse Ronan). Zaujal mě příběh, který udělal k Clary a Elly upíra, a prostě měli to propracované do puntíku, silné a napínavé. Dlouho se mi nestalo, že bych byla na konci tak napjatá.

Charaktery byly prostě dobré, zdaleka ne postavené jen na tom, že jsou nebo nejsou upíři, spíš šlo o to, co jsou/nejsou kromě toho. Jen Darvell (Sam Riley) byl takový trochu ústupek té dívčí lásce po temném, tajemném, sexy upírovi. Jonny Lee Miller byl jako kapitán lahodně odpudivý, Tom Hollander (Kevin Minton) skvělý a Maria Doyle Kennedy (Morag) chudák teda zase dopadla.

Celkově můžu Byzantium doporučit i těm, kterým tento žánr moc neříká, stejně jako mně. Podle mě hodně zajímavé a povedené.