24. ledna 2014

Gigi (1958)

The only people who make love all the time are liars.

zdroj: imdb.com
IMDb. Ani netuším, jak se u mě Gigi ocitla, patrně protože se podle ní jmenovala stá epizoda Gossip Girl. Přiznávám se, že mi u filmu bylo trochu nepohodlně, přece jen Gigi působila jako dítko školou povinné a spolu s úvodní písní to celé vyznívalo trochu pedofilně. Trochu mě uklidnilo, když jsem zjistila, že Leslie Caron (Gigi) bylo skoro třicet (ačkoliv pořád nevím, kolik let měla mít ta postava).

Výše zmíněná Leslie Caron (Gigi) vypadala fakt mladě a byla krásná. Víc jsem jí ale věřila tu rozpustilou holku než elegantní dámu, ve kterou se proměnila. Maurice Chevalier (Honoré Lachaille) hrál starého cynika, ale bavil mě, stejně tak Mamita (Hermione Gingold). Teta Alicia (Isabel Jeans) byla taky cynik, ale na mě už moc velký. Gaston (Louis Jourdan) byl fajn trouba, ale možná by bylo lepší, kdybych si každou chvíli nevzpomněla na tohle a nevyprskla smíchem.

Během celého filmu jsem se bohužel nezbavila nepříjemného pocitu, jak jsem psala výš, ale i tak jsem se bavila. Z těch devíti Oscarů, které film má, musím podotknout, že ten pro Cecila Beatona za kostýmy je zasloužený, byly skvělé.