16. května 2012

Gossip Girl: Season 5

| Season 1 & 2 | Season 3 & 4 | Season 5 | Season 6 |
_______


5.01 Yes Then Zero - 5.02 Beauty and the Feast - 5.03 Jewel of Denial - 5.04 Memoirs of an Invisible Dan - 5.05 The Fasting and the Furious - 5.06 I Am Number Nine - 5.07 The Big Sleep No More - 5.08 All the Pretty Sources - 5.09 Rhodes to Perdition - 5.10 Riding In Town Cars With Boys - 5.11 The End of the Affair? - 5.12 Father and the Bride - 5.13 G.G. - 5.14 The Backup Dan - 5.15 Crazy, Cupid, Love - 5.16 Cross Rhodes - 5.17 The Princess Dowry - 5.18 Con-Heir - 5.19 It Girl, Interrupted - 5.20 Salon of the Dead - 5.21 Despicable B - 5.22 Raiders of the Lost Art - 5.23 The Fugitives - 5.24 The Return of the Ring

zdroj: imdb.com
Poslední sezóna končila značně dramaticky (jak někde hraje Adele, tak je to drama na druhou) a já se na další těšila jako malá. Pětka ale celkově nepřinesla skoro žádné další zápletky, jen rozvíjela ty z minulé sezóny a akorát je brutálně natahovala, mnohdy až přetahovala. A když konečně přišla s něčím novým, už se to tam stejně jednou stalo.

Jedním z nejvýraznější rysů sezóny byla Blair a její vztahy. Napřed nám zůstalo z minula její rozhodnutí provdat se za otravného prince Louise (Hugo Becker), což taky ve sté epizodě (G.G.) udělala. Louis se ale překvapivě ukázal jako pěkný zmetek, takže Blair uvízla v příšerném manželství, přišla o dítě (díky bohu, když to nebylo babyBass, tak jsem o něj stejně nestála) a místo k Chuckovi (Ed Westwick), kterému slibovala lásku až za hrob ještě na své svatbě, nelogicky utíkala k Danovi (Penn Badgley), do kterého se ke konci náhle zamilovala a pak nám byla neustále pod nos vnucovaný Chuck/Blair/Dan troúhelník, ze kterého nakonec Dan (naštěstí) vypadlo. Takže do šestky nám zůstal boj Blair o Chucka, který ji poslal do háje, protože nechce být Mr. Blair Waldorf. (Což už tady taky bylo, jen Blair nechtěla být Mrs. Chuck Bass - vážně, lidi, už si to ujasněte.)

Nebudu tu řešit, jestli je lepší Chuck, nebo Dan (ale je to Chuck, protože má rozumný účes a nenudí mě), ty Chair vs. Dair války se mi zajídaly, a bylo to naprosto příšerné zvládnuté. Jak Blair náhle otočila od Chucka k Danovi nedávalo smysl ani některým Dair fandům, jejich vztah totálně pokroutili, úplně se z nich vytratilo kouzlo Dair přátelství a byli prostě divní, až jsem chvíli uvažovala, že tohle prostě sledovat nebudu. Nakonec jsem ale vydržela, abych zjistila, že cesta Blair zpátky k Chuckovi byla stejně nelogická, jako její cesta k Danovi. Prostě, tohle se jim fakt nepovedlo. Už to vůbec nebylo o Blair samotné, kterou jsem milovala. Jak kdyby najednou nemohla existovat bez chlapa.

Chuck s těmi zápletkami letos taky dostal na prdel. Buďto vzdychal a sténal, že se Blair vdala/vybrala si Dana etc., a když ne, řešil sto let starou zápletku, kdo je a není jeho matka (a vážně, kdo to teda je?) a později i kdo je, nebo není jeho otec, aby nakonec zjistil, že Bart Bass (Robert John Burke) vlastně žije. Tím vlastně docela efektivně smazaly poslední roky Chuckova vývoje, celé to zmrtvýchvstání bylo vlastně trapné a vůbec, jak začnou oživovat mrtvé postavy, aniž by byl seriál sci-fi nebo fantasy, je čas skončit. Sem tam dostal Ed Westwick fajn materiál, hlavně ze začátku, ale bylo to málo. Ani jeho, stejně jako Blair, už pořádně nevidím. (Ale Monkey byl super. Kam vůbec zmizel?)

Nate (Chace Crawford) byl tuto sezónu prostě jen vtip. Konečný počet zajímavých zápletek posunujích postavu nula, a když už, rychle se to zametlo pod koberec, jako fakt, že ho zkusil zabít bratranec. Pak jen víceméně klátil (i když jí spíš byl klácen) Dianu Payne (Elizabeth Hurley), na kterou jsem se těšila, ale nakonec se ukázala jako jedna z nejzbytečnější postav vůbec, k čemuž pomáhal i fakt, že všechny zbytečné zápletky se vázaly na ni. A nakonec Nate klátil Lolu (Ella Rae Peck), o jejíž suprdupr zápletce níže, čímž se stal jednou polovinou nejnudnějšího páru světa, a vůbec, kdyby v další řadě nebyl, neplakala bych. I když má plus za to, že tam snad jako jediný pracuje.

K Danovi jsem už napsala všechno podstatné. Dokud byl nešťastně zamilovaný do Blair a řešila se jeho knížka a kariéra, zase tak mi nevadil. Dvakrát mě nebavil, ale nevadil mi. Když byl s Blair, vyprudil mě, protože jsem prostě Chair, ale až do několika posledních dílů jsem proti němu neměla nic objektivního (snad až na ty jeho vlasy). Nicméně v těch posledních pár myslel prdelí, choval se jak kretén a nakonec, Dane, Dane, ultimáta jsou pro blbce. Aspoň mám malou šanci, že na konci překročil na temnou stranu a bude teď trochu zajímavý.

Serena (Blake Lively) je smutná kapitola sama pro sebe. Na začátku mě nemohla zajímat míň - všechny její zápletky, týkající se toho, co vlastně od života chce (a co je každých pět dílů něco jiného) jsou jak přes kopírák včetně těch týpků, co si vybírá, a co nejsou Dan, nebo Nate. Pak postupně nejen, že metamorfovala v krávu, ona navíc úplně přišla o mozek a moje nejhlubší přání teď je, aby šestka začínala jejím pohřbem. Přestala jsem mít ráda i Blake Lively, které se tímto zároveň za ty nesympatie omlouvám a přeji jí, aby se vzpamatovala, odešla ze seriálu a hrála někde, kde jí dají hrát něco pořádného.

Co se týče aféry Charlie Rhodes, ta se táhla příšerně dlouho a byla ale taaak zbytečná a nelogická! Nicméně díky ní jsem se zamilovala do falešné Charlie, čili Ivy (Kaylee DeFer), která je stokrát zajímavější, než skutečná Charlie, čili Lola, a začala nenávidět Lily (Kelly Rutherford) - jednu z postav, které jsem na začátku milovala. CeCe (Caroline Lagerfelt) byla sice škoda, ale jinak bych se bez té zápletky obešla zvlášť, když je všechno opět tam, kde to bylo v půlce série - napružená, prachatá Ivy se hodlá pomstít van der Woodsenům a Lola šla zase k čertu. Zbytečnost manželské krize následné anulace Lilyina manželství s Rufusem (Matthew Settle) není nutné rozsáhle popisovat, stejně jako naprostou nenutnost zápletky s Carol (Sheila Kelley) a Williamem (William Baldwin). Proč?

Ten naprostý fail celé Gossip Girl linie radši ani nebudu zmiňovat. Myslím, že už jsem pokryla naprosto všechno a můj pocit, že už jsem to jednou viděla, ještě zesílil. Jediný, kdo nezklamal, byla Georgina (Michelle Trachtenberg), Jack Bass (Desmond Harrington) a Dorota (Zuzanna Szadkowski), jediní skutečné BAMF celé(ho) série (seriálu). Jenny (Taylor Momsen), Vanessa (Jessica Szohr) a Eric (Connor Paolo), což mě v případě Jenny a Erica hodně mrzelo.

Nevím, jestli byla Gossip Girl tak nekonsistentní co do kvality vždycky, nebo mi to nepřišlo, protože jsem to sjížděla najednou a neměla čas tolik přemýšlet nad dírami v ději. Nezlobila bych se, kdyby to byla poslední řada, ale ještě nás čeká poslední jedenáctidílná šestá série a pak konec. Jsem fakt zvědavá, co nám přinesou. Návrat ke kořenům, nebo další pětku?