22. března 2014

The Addams Family: Season 1 & 2

Neat. Sweet. Petite.


Season 1
1.01 The Addams Family Goes to School - 1.02 Morticia and the Psychiatrist - 1.03 Fester's Punctured Romance - 1.04 Gomez, the Politician - 1.05 The Addams Family Tree - 1.06 Morticia Joins the Ladies League - 1.07 Halloween with the Addams Family - 1.08 Green-Eyed Gomez - 1.09 The New Neighbors Meet the Addams Family - 1.10 Wednesday Leaves Home - 1.11 The Addams Family Meet the VIPs - 1.12 Morticia, the Matchmaker - 1.13 Lurch Learns to Dance - 1.14 Art and the Addams Family - 1.15 The Addams Family Meets a Beatnik - 1.16 The Addams Family Meets the Undercover Man - 1.17 Mother Lurch Visits the Addams Family - 1.18 Uncle Fester's Illness - 1.19 The Addams Family Splurges - 1.20 Cousin Itt Visits the Addams Family - 1.21 The Addams Family in Court - 1.22 Amnesia in the Addams Family - 1.23 Thing Is Missing - 1.24 Crisis in the Addams Family - 1.25 Lurch and His Harpsichord - 1.26 Morticia, the Breadwinner - 1.27 The Addams Family and the Spaceman - 1.28 My Son, the Chimp - 1.29 Morticia's Favorite Charity - 1.30 Progress and the Addams Family - 1.31 Uncle Fester's Toupee - 1.32 Cousin Itt and the Vocational Counselor - 1.33 Lurch, the Teenage Idol - 1.34 The Winning of Morticia Addams

zdroj: imdb.com
Ze začátku mi trvalo, než jsem si zvykla na dynamiku seriálu, je přece jen trochu odlišná od filmů, které znám nazpaměť a vášnivě miluji. Pravděpodobně největší rozdíl je v uspořádání rodiny - babička (Blossom Rock) je v této verzi matka Gomeze (John Astin) a ne Morticii (Carolyn Jones), přičemž strýček Fester (Jackie Coogan) je Morticiin strýček a ne Gomezův bratr, jako ve filmech. Další rozdíl byl v celé postavě Lurche (Ted Cassidy), který mluví a koulí očima. (Což je vlastně skvělé, jaký je snob.) Jakmile jsem si ale zvykla, tak jsem se do toho zamilovala, především do Gomeze, Morticii a Festera. Babička šla trochu mimo mě, stejně jako v této verzi děti - Wednesday (Lisa Loring) a Pugsley (Ken Weatherwax) prostě nebyli dost zajímaví. Wednesday se ale musí přiznat, že uměla být fakt creepy, protože narozdíl od Christiny Ricci nebyla na první pohled tak děsivá.

Hrozně se mi líbilo provedení Věci (i když technicky je to správně "ten Věc") a její krabičky. Je mi jasné, že tam byla protože neuměli udělat useknutou ruku, ale to řešení bylo geniální a nenásilné. Seriál má navíc nádherný jemný humor a skvělé running jokes (jako Gomezova vášeň pro Morticiu - "Tish, that's French!" - nebo Gomezova jóga), prostě je super.

Season 2
2.01 My Fair Cousin Itt - 2.02 Morticia's Romance (Part 1) - 2.03 Morticia's Romance (Part 2) - 2.04 Morticia Meets Royalty - 2.05 Gomez, the People's Choice - 2.06 Cousin Itt's Problem - 2.07 Halloween - Addams Style - 2.08 Morticia, the Writer - 2.09 Morticia, the Sculptress - 2.10 Gomez, the Reluctant Lover - 2.11 Feud in the Addams Family - 2.12 Gomez, the Cat Burglar - 2.13 Portrait of Gomez - 2.14 Morticia's Dilemma - 2.15 Christmas with the Addams Family - 2.16 Uncle Fester, Tycoon - 2.17 Morticia and Gomez vs. Fester and Grandmama - 2.18 Fester Goes on a Diet - 2.19 The Great Treasure Hunt - 2.20 Ophelia Finds Romance - 2.21 Pugsley's Allowance - 2.22 Happy Birthday, Grandma Frump - 2.23 Morticia, the Decorator - 2.24 Ophelia Visits Morticia - 2.25 Addams Cum Laude - 2.26 Cat Addams - 2.27 Lurch's Little - 2.28 The Addams Policy - 2.29 Lurch's Grand Romance - 2.30 Ophelia's Career

zdroj: imdb.com
Zdálo se mi, že poněkud upustili od těch scénářů, že k Addamsům přijde někdo, kdo se absolutně vyděsí jejich stylem života a zdrhne, a které v první sezóně převažovaly. Taky se mi líbilo, že bylo víc bratrance Itta (Felix Silla / Roger Arroyo) a že Morticiinu matku, babičku Frump, hrála Wicked Witch Margaret Hamilton. S tím souvisí, že bylo víc Morticiiny rodiny včetně sestry Ophelie (Carolyn Jones), bílé ovce rodiny, což bylo taktéž skvělé (hlavně v Morticia's Romance). Překvapilo mě, že dělali vánoční epizodu včetně Santa Claus zápletky, ale provedení nezklamalo, zcela The Addams Family. Dost mě mrzí, že jsem nebyla schopná sehnat Fester Goes on a Diet. Seriál téměř nemá kontinuitu, takže si nemyslím, že mi něco uteklo, ale vadí mi, že to nemám kompletní a ušlo mi pětadvacet minut prokrastinace, to se prostě neodpouští. Nicméně ačkoliv se seriál chvílemi opakuje, ve chvíli, kdy se svázaný Gomez rozvášní, protože sám promluvil francouzsky, nebo Fester uteče, protože promluvil francouzsky, jsem ochotná odpustit mu všechno.

Je opravdu škoda, že ho naše televize neopakují. Jednou pustit The Addams Family místo dalšího opakování Komisaře Rexe, nic by se jim nestalo. Právě naopak.