18. července 2014

Lady and the Tramp (1955)

"In the whole history of the world there is but one thing that money cannot buy... to wit - the wag of a dog's tail." - Josh Billings

zdroj: imdb.com
IMDb. O spoustě "disneyovek" jsem vždycky slyšela a znala spíš z doslechu, ale hrozně málo jsem jich ve skutečnosti viděla. Nedávno mě postihla chuť to napravit, jež opět rychle odezněla, ale zůstal tu po ní Lady and the Tramp, tak jsem do toho konečně dnes šla.

Je hrozně fajn vidět, že i bez vyspělé animační technologie šel udělat film, ve kterém tvůrci nádherně vystihli psí chování, jejich gesta a typickou mimiku, především ve vztahu k lidem. Lady (Barbara Luddy) měla super číro, Tramp (Larry Roberts) zase super pohyby volnomyšlenkáře naroubované na psí chování. Hlas Peggy Lee jsem nepoznala ani v jedné roli, což je docela ostuda, zvlášť když zpívala.

Nebyla jsem z toho tak unešená, jak jsem myslela, že budu, ale Lady and the Tramp mě přece jen znovu navnadili, abych do těch starších disneyovek šla. Takže vlastně super zážitek.