6. července 2014

Only Lovers Left Alive (2013)

How can you have lived for so long and still not get it? This self-obsession is a waste of living.

zdroj: imdb.com
IMDb. Stejně jako nějakou záhadou vždycky skončím u hororů, ačkoliv jim nijak dvakrát nefandím, tak si vždycky najdu cestu k upíří tématice. Asi chci někde v hloubi duše věřit, že to jde udělat i dobře, a konec konců sem tam se povede film, který mi to dokáže. Z Only Lovers Left Alive jsem ovšem byla taková rozpačitá, abych pravdu řekla.

Děj byl celkem přímočarý, ale tak nějak působil dojmem, že tam ani moc není. Pro mě bylo celé kouzlo filmu v kulisách a kostýmech. Tilda Swinton (Eve) byla naprosto dokonalá, absolutně proti typické představě upíra a přesto jako upír fungovala. Tom Hiddleston (Adam) hrál totální emo, ale Adam vypadal po boku Eve prostě dobře. Mia Wasikowska (Ava) je super vždycky a John Hurt (Christopher Marlowe) mě bavil.

Hrozně se mi líbila ta zvláštní kultura upírů, kterou naznačili (Eve nazývá Adama "my liege lord", sundávání rukavic), Yasmine Hamdan a konec ("What choice do we have?"), ten byl prostě skvělý. Takže ano, film měl celkově něco do sebe, ale asi to není na víc shlédnutí.