18. července 2014

To Have and Have Not (1944)

You got to be careful of dead bees. They can sting you just as bad as live ones.

zdroj: imdb.com
IMDb. Čím víc filmů s ním vidím, tím víc vnímám kouzlo Humphreyho Bogarta (Harry Morgan). Ten chlápek, ač žádný Adonis, to prostě uměl. S Lauren Bacall (Slim) jsem se setkala poprvé, ale uhranula mě. Skoro jako by se do 1940s ani nehodila, jak vzezřením tak polohou hlasu, a právě proto byla skvělá.

Film sám o sobě mi trochu zápletkou připomněl Casablancu, což znamenalo opět krásně vyvážený poměr romantiky a skutečného děje, který tady navíc i o trochu převažoval. Zkrátka a dobře, když nemám moc co psát, tak se mi to opravdu líbilo. To Have and Have Not je další z filmů, proč se vyplatí vracet do starého Hollywoodu.

(A nepoznala jsem, že v to měl prsty Ernest Hemingway, což je pro ten film asi dobře.)