25. ledna 2015

Claire King: The Night Rainbow (2013)

zdroj: bloomsbury.com
The Night Rainbow byla další náhodou objevená knížka v Levných knihách a další záležitost, od které jsem nečekala vůbec nic. Začítala jsem se do ní nadvakrát, poprvé mě moc nechytila. Podruhé jsem se dostala až za druhou kapitolu a konečně jsem byla zaháčkovaná ve chvíli, kdy se Pea setká s Claudeem. Je to její biologický otec? Je to pedofil? Pravda mě mnohem víc zaujala a potěšila. Claire King na to šla neuvěřitelně chytře - vyprávět to er-formou či z pohledu matky, tak je to naprosto průměrná knížka. Ale fakt, že využila představovivost pětileté holčičky, která všemu rozumí jen napůl, ale vlastně tak nějak lépe než ti okolo ní - hlavně matka - to vyzvedl na jednu z nezajímavějších knížek, kterou jsem kdy četla. Fakt, že jsem hned pochopila, kdo je Margot, a když mi to došlo, udělala jsem -gasp- tomu jen napověděl. Konec mi přišel trochu uspěchaný a moc zahnaný do happy endu, ale tak nějak splnil očekávání. The Night Rainbow je fakt povedená a odvážná záležitost - já bych si asi na ich-formu dítěte netroufla.