25. ledna 2015

American Horror Story: Freak Show

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 | Season 6 |
| Season 7 | Season 8 | Season 9 | Season 10 | Season 11 | Season 12 |


4.01 Monsters Among Us - 4.02 Massacres and Matinees - 4.03 Edward Mordrake (Part 1) - 4.04 Edward Mordrake (Part 2) - 4.05 Pink Cupcakes - 4.06 Bullseye - 4.07 Test of Strength - 4.08 Blood Bath - 4.09 Tupperware Party Massacre - 4.10 Orphans - 4.11 Magical Thinking - 4.12 Show Stoppers - 4.13 Curtain Call

zdroj: imdb.com
Čtvrtá série se ze začátku po příšerné třetí jevila jako naprostý zázrak. Klaun Twisty (John Carroll Lynch) mě celkem slušně děsil, fakt se jim povedl. Škoda jen, že ho odpravili tak brzo. Aspoň zůstal Dandy (Finn Wittrock), rozhodně asi nejoriginálnější záporák, kterého American Horror Story mělo, a Finn Wittrock byl naprosto skvělý. Denis O'Hare (Stanley) potěšil i letos, jen mohl mít víc prostoru, a hodně mě zajímala a bavila postava Penny (skvělá Grace Gummer), která bohužel dostala moc málo prostoru a zasloužila by si lepší konec.

Ačkoliv mě dvojčata zrovna dvakrát nezaujala a jejich osud mi byl ukradený, musela jsem obdivovat Sarah Paulson (Bette / Dot Tattler), která hrála prakticky dvě odlišné postavy a byla skvělá. U Jessicy Lange (Elsa Mars) musím bohužel konstatovat, že hrála zase to samé, jako třikrát předtím, a zase mě trochu víc bavila Frances Conroy (Gloria Mott). Evan Peters (Jimmy Darling) mě tentokrát tolik nerozčiloval (na čemž měla možná zásluhu absence Taissy Farmigy), to stejné s Emmou Roberts (Maggie Esmerelda), která si střihla jeden z nejnechutnějších konců v seriálu.

Desiree Dupree (Angela Bassett), kterou scénáristé zjevně milovali, se mnou zrovna nezamávala, ale bavila mě Ethel Darling (Kathy Bates) - jen opět škoda, že se jí zbavili docela brzo. Neil Patrick Harris (Chester Creb) byl sice jak víno, ale jeho postava byla tak trochu zbytečná, skoro jako by si vzpomněli až pozdě, že ho tam vlastně chtějí mít. Ale líp ho implementovat a tleskala bych.

Co mě hodně potěšilo byly narážky na Asylum, mou nejoblíbenější řadu, jako bylo cameo sestry Mary Eunice (Lily Rabe) a příběh Pepper (Naomi Grossman), který byl rozhodně nejsilnější částí Freak Show. Bohužel ani tuhle řadu scénáristé moc nepochopili, v čem je jejich síla. Nasbírali spoustu talentovaných lidí - neherců, kteří mohli příběhu přinést hloubku, protože tělesné anomálie většinou nehráli, ale používali je jen jako pozadí, než je hromadně zabili.

Každopádně i tak má Freak Show fajn momenty - jako dvojepizoda s Edwardem Mordrakeem (Wes Bentley) či Life on Mars?. A rozhodně předčila předchozí řadu (ale to zase nebyl takový výkon).