3. února 2014

American Horror Story: Coven

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 | Season 6 |
| Season 7 | Season 8 | Season 9 | Season 10 | Season 11 | Season 12 |


3.01 Bitchcraft - 3.02 Boy Parts - 3.03 The Replacements - 3.04 Fearful Pranks Ensue - 3.05 Burn, Witch. Burn! - 3.06 The Axeman Cometh - 3.07 The Dead - 3.08 The Sacred Taking - 3.09 Head - 3.10 The Magical Delights of Stevie Nicks - 3.11 Protect the Coven - 3.12 Go to Hell - 3.13 The Seven Wonders

zdroj: imdb.com
Coven bylo bezesporu zatím nejslabší z cyklu American Horror Story. Neustálé zabíjení a oživování postav dosáhlo vrcholu, nelogičnosti a slepé dějové linie se jim přímo přemnožily, děj se opakoval, evidentně to bylo nedomyšlené a v této kombinaci ta typická překombinovanost American Horror Story bila do očí. Doufám, že se do další sezóny trochu vzchopí, protože tenhle přešlap jsem dokoukala víceméně jen ze setrvačnosti.

Začnu těmi nejzbytečnějšími postavami - v čele je Kyle (Evan Peters), motal se tam vyloženě jen proto, aby mohlo dojít k nějakému deus ex machina zvratu, když se scénáristé se svým nemožným přístupem dostali do úzkých. Hned za ním byl Axeman (Danny Huston), to jsem fakt nepochopila, jestli "to" bylo k Fionině (Jessica Lange) zápletce nezbytně nutné. A konečně Madison Montgomery (Emma Roberts), coura beze špetky osobního kouzla, která si to podělala, když po té první smrti obživla. Ještě, že nakonec dopadla úplně stejně, jen tam nemusela tři čtvrtě seriálu oxidovat.

Milovala jsem Misty (Lily Rabe), hrozně jsem jí fandila, fakt mě mrzelo, že nebyla nová Supreme a ještě víc, že při sedmi divech zařvala. Zoe (Taissa Farmiga) byla brutálně zbytečná, fakt ji nemuseli oživovat, to spíš měli Misty. Nan (Jamie Brewer) se mi líbila, takže logicky zemřela. Queenie (Gabourey Sidibe) mě bavila snad jen ve vztahu k Delphine LaLaurie (Kathy Bates) a naopak. Myrtle Snow (Frances Conroy) byla boží, Frances Conroy tuto sezónu podle mě herecky předčila Jessicu Lange. Cordelia Foxx (Sarah Paulson) byla další postava, která mě bavila, docela jsem jí tu Supreme i přála. Jen je škoda, že jsem si to dopředu vyspoilerovala. A cenu za nejzábavnější postavu získává Spalding (Denis O'Hare), bohužel nic moc screentime.

Jak jsem psala výš, bylo to hrozně překombinované, dějové linie se pletly jedna přes druhou a hrozně těžko se poznávalo, o co tam vlastně jde. Já se snad chytla jen na vztah mezi matkou a dcerou a Cordeliino následné sebenalezení, a na tu rasistickou zápletku s Queenie a LaLaurie a to podivné souznění, které bohužel netrvalo dlouho. Linie s nalezením nové Supreme byla tak dokonale ukrytá a přebitá těmi méně podstatnými, že mě nějak nedokázala dostat, a odhalení bylo takové nijaké (ale za to možná fakt mohlo, že jsem si to vyspoilerovala).

Prostě kolem dokola nejslabší série, pěkně promarnili slušný námět.