16. listopadu 2018

American Horror Story: Apocalypse

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 | Season 6 |
| Season 7 | Season 8 | Season 9 | Season 10 | Season 11 | Season 12 |
_______

The battle between good and evil never ends. The Devil isn't just going to give up.


8.01 The End - 8.02 The Morning After - 8.03 Forbidden Fruit - 8.04 Could It Be... Satan? - 8.05 Boy Wonder - 8.06 Return to Murder House - 8.07 Traitor - 8.08 Sojourn - 8.09 Fire and Reign - 8.10 Apocalypse Then

zdroj: imdb.com
Popravdě jsem trochu na vážkách, co k Apocalypse vlastně říct. Začalo to docela slibně, to musím přiznat, a byť se ansábl opakuje, nové role mi přišly relativně čerstvé. Všechno ale zvrhlo ve čtvrté epizodě a pak ta apokalyptická zápletka tak nějak stála na místě až do desáté epizody. Nemůžu říct, že jsem zrovna dvakrát stála o Coven 2.0, zároveň ale ani nemůžu říct, že jsem se vyloženě nudila. Stáhnutí počtu epizod na deset dost prospělo časování.

Wilhemina Venable (Sarah Paulson) mě hodně bavila, přiznám se. Byla to taková chatelaine z gotické novely, jen je škoda, že skončila tak brzo. Vypadá to ale, že Cordelia je oblíbenkyně Sarah Paulson, působila na mě mnohem živěji a jako silnější postava než v Coven a popravdě jsem si ji zamilovala. Mallory (Billie Lourd) byla rozhodně moje hvězda. Miluju Billie Lourd a u Mallory byla spousta materiálu, rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších AHS postav vůbec. V hitparádě se rozhodně umístil Michael Langdon (Cody Fern), jeho arogance a ukňučenost z něj dělala ideální terč k nenávisti. Miriam Mead (Kathy Bates) dávala jako robot Kathy Bates mraky materiálu, jako člověk mě moc nebavila. Behold (Billy Porter) mě bavil hodně.

Kromě Cordelie mě ze starých známých potěšila Myrtle (Frances Conroy), je prostě dokonalá a Frances Conroy si tu roli přímo vychutnává. Překvapivě jsem si hodně oblíbila Madison (Emma Roberts), nepamatuju si, že by se mi dřív tolik líbila, docela doufám, že ji Mallory zvládne vytáhnout z pekla. Co se týče propojení s Murder House... byla jsem překvapená, jak jsem ho ocenila. Pro jednou to přineslo šťastné konce; když Moira konečně došla klidu, byla jsem upřímně dojatá. Co jsem nepotřebovala, byl návrat do Hotelu Cortez. Chápu, že pokud chtěli vrátit Queenie (Gabourey Sidibe), museli uklidit, co si nadrobili, ale těch postav tam zase bylo jak na...bobkovaných, takže by se to bez jejího štěku obešlo.

Jak jsem psala výš, stažení na deset epizod tomu prospělo. I tak si myslím, že ta minulost se dala sfouknout rychleji, ideálně bez Romanovců a Iluminátů, a bylo by to ještě lepší. Apocalypse byla na jednu stranu extrémně matoucí - to množství postav, starých či nových, které padly na jednoho herce, bylo chvílemi až perverzní - na druhou stranu přes jistou překombinovanost, která je pro AHS typická, mě to bavilo až do konce a byla jsem i napjatá, jak to dopadne. Pořád sice nechápu, jak Cordelia, Myrtle a Madison přežily apokalypsu, a jakou logikou si Mallory všechno pamatuje - pokud změnila minulost, ta její verze, co cestovala v čase, neměla nikdy vzniknout - ale nemá cenu si tím lámat hlavu.

Abych to shrnula, jsem ráda, že jsem s American Horror Story nesekla, a jsem docela zvědavá na ty další dvě sezóny, které jsou už teď schválené.