17. listopadu 2016

American Horror Story: Roanoke

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 | Season 6 |
| Season 7 | Season 8 | Season 9 | Season 10 | Season 11 | Season 12 |


6.01 Chapter 1 - 6.02 Chapter 2 - 6.03 Chapter 3 6.04 Chapter 4 - 6.05 Chapter 5 - 6.06 Chapter 6 - 6.07 Chapter 7 - 6.08 Chapter 8 - 6.09 Chapter 9 - 6.10 Chapter 10

zdroj: imdb.com
Přiznám se, že jsem dlouho nebyla z American Horror Story tak nadšená, jako když jsem viděla první díl Roanoke. Líbil se mi formát dokumentu, zdvojení herci i způsob, jak dávkovali napětí. Navíc "záhada" ztracené americké kolonie byla přesně tou látkou, které jsem čekala, že se American Horror Story chytí, a překvapilo mě, že jim to tak dlouho trvalo. Postupem série ale moje nadšení začalo opadat, protože postupovali naprosto klasicky - příliš brzy načasovaná vyvrcholení, podivné zvraty a přeplácanost. Příběh puritánů a kohokoliv, koho to vlastně hrála Lady Gaga, mohl být zajímavý, ale všichni na ně prděli. Ve finále to bylo spíš nechutné než děsivé a je to škoda, protože první díl měl atmosféru a vypadalo opravdu slibně.

Miluju Lady Gaga (Scathach), ale byla tam extrémně málo a její role byla hrozně osekaná, aby udělali místo pro víc krve a střev. Kathy Bates (Agnes Mary Winstead) mě hodně bavila, byla tak krásně šílená, že jsem jí fandila. Sarah Paulson (Audrey Tindall) podle mě trochu dojela na to, že polovina lidí hrála dva různé lidi. Bavila mě jako Audrey, ale z fake-Shelby jsem nadšená nebyla. Cuba Gooding Jr. (Dominic Banks) mi nebyl sympatický ani v jedné roli. Lily Rabe (Shelby Miller) miluju a skutečná Shelby mě bavila. Denis O'Hare (William van Henderson) je boží vždycky. Wes Bentley (Dylan) zas přehrával a nevěřila jsem mu ani jednu roli. Evan Peters (Rory Monahan) byl lahodný jako Rory a ještě víc jako Edward Philippe Mott. Cheyenne Jackson (Sidney Aaron James) hrál dobrého hajzlíka.

Centrální postavou se ve finále stala Lee (Adina Porter), které podle mě nešlo fandit - i když uznávám, že konec byl tak nějak poetický, když Lee skutečně obětovala všechno pro svoje dítě. Sympatická mi ale nebyla a vůbec nepomáhalo, že ji v My Roanoke Nightmare hrála Angela Bassett (Monet Tumusiime), která podle mě neustále přehrává. Frances Conroy ("Mama Polk") a Finn Wittrock ("Jether Polk") bohužel dopadli stejně jako Lady Gaga. Potěšil návrat Lany Banany - podle mě jde pořád o nejlepší postavu Sarah Paulson v American Horror Story.

Co se týče příběhu jako takového, tak první až pátý díl tvořil dobře rozplánovanou sérii, která byla sice trochu víc krvák a trochu míň atmosferická, než bych si přála, ale bylo to docela napínavé, dobře to vygradovalo a u pátého dílu jsem byla slušně napjatá. Šestý díl byl mimořádně trapná mezihra, kterou zachraňovala jenom Kathy Bates, a od sedmého do devátého to bylo přesně jako když se podíváte na výborný film a pak si pustíte dvojku, která není nic jiného než přepálená a překombinovaná hovadina. Od té chvíle už se jen vyráběla fašírka do střívek. Poslední epizoda byla podle mě napsaná dobře - jak jsem napsala výš, končilo to vlastně docela poeticky a postava Lee byla uspokojivě uzavřená.

Ale tak nějak jsem čekala víc. Rozjelo se to slibně, pak to trochu ubralo na plynu a od šesté epizody to pro mě jen tak nějak škytalo. Ale řekněme si to na rovinu, stejně jsem zvědavá na to, s čím přijdou další sezónu (jestli bude) a patrně budu koukat. Roanoke rozhodně nebyla ta nejhorší sezóna, ale prvním dvěma se podle mě stejně nepřiblížila.