17. listopadu 2016

Masters of Sex: Season 4

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 |
_______


4.01 Freefall - 4.02 Inventory - 4.03 The Pleasure Protocol - 4.04 Coats or Keys - 4.05 Outliers - 4.06 Family Only - 4.07 In To Me You See - 4.08 Topeka - 4.09 Night and Day - 4.10 The Eyes of God

zdroj: imdb.com
Třetí sezóna Masters of Sex končila pro každého Bill / Gini shippera naprosto tragicky, takže jsem na začátku čtvrté řady byla zvědavá, jak z toho vybruslí - pořád je to inspirované skutečnými lidmi, o kterých víme, že se nakonec vezmou. Překvapilo mě, že Virginia (Lizzy Caplan) se za Dana Logana (Josh Charles) vůbec neprovdala, a byla jsem trochu zklamaná, že se Josh Charles vůbec neobjevil. Čekala jsem rozvod nebo anulaci, ale ne toto. Bill (Michael Sheen) mě naopak nepřekvapil vůbec; on víc než kterýkoliv jiný chlap bude každou věc řešit utápěním se v sebelítosti. Taky jsem netušila o těhotenství Annaleigh Ashford (Betty), takže mi ke konci dost chyběla. Ale k sérii jako takové:

Největší plus byla otočená situace mezi Billem a Gini. Bill si konečně přiznal, že svůj vztah k Virginii nemá pod kontrolou, a Virginia si byla nucená přiznat, že ho potřebuje stejně jako on ji. Nastalá situace, kdy se Gini snažila Billa svézt, byla úplně úžasná: za prvé ukázala Virginii ve světle, ve kterém jsme ji během všech předchozích sezón neviděli, a Lizzy Caplan to prožívala božsky. A za druhé, na tom jejím honu na bylo něco neuvěřitelně sexy, a řekněme si to na rovinu, "sexy" je něco, co se v Masters of Sex poslední dobou úplně nenosilo. Už mi to chybělo.

Druhým nejvýraznějším vztahem sezóny byl ten Betty a Helen (Sarah Silverman). Nečekala jsem, že to skončí takto - že Helen zemře - a výsledný boj o dítě mi lámal srdce, protože Betty má hodně malou šanci ho získat. Ale myslím si, že by měla, protože mě děsí představa, že vyroste se stejnými názory, jaké mají na svět Heleniny rodiče. Libby (Caitlin FitzGerald) tuto sezónu konečně dostala, co si zasloužila - vyrovnala účty s Billem a našla konečně sama sebe. Trochu jsem se děsila, co jí vyvedou s Bramem Kellerem (David Walton), ale ten vztah, který jim nadělili, byl snad první, který měla Libby úplně pod kontrolou a dostávala přesně to, co chtěla. Bram Keller mě celkově hodně příjemně překvapil, opravdu mi přišlo, že tam zapadl.

Další nová postava byl Guy (Nick Clifford) - což byla prakticky jen výměna jednoho homosexuála na recepci za druhého, ale v další sezóně (pokud bude) to asi bude mít hlubší účel. No a jsme u Nancy Leveau (Betty Gilpin) a Arta Dreesena (Jeremy Strong). Art mě bavil, podle mě ho napsali skvěle a skoro mi až lámalo srdce, jak situace vyeskalovala. Hodně by se mi líbilo, kdyby se vrátil do další řady (pokud bude), ale nemyslím si, že na to dojde. Na Nancy nebylo absolutně nic sympatického. Štvalo mě, jak pořád tlačila na pilu a srovnávala se s Virginií - je celkem jedno, jestli jsou si skutečně povahově podobné, podle mě Gini nesahá ani po kotníky už jen proto, že Gini si to všechno odedřela a musela se o to rvát, zatímco Nancy jenom natahuje ruku a nedokáže nic jiného než lhát, bezcitně manipulovat s vlastním manželem a vztekat se, když dostane přes prsty. Upřímně doufám, že už se neobjeví.

A nesmím zapomenout na Louise Bell (Niecy Nash), což byla podle mě skvělá postava. Byla přesně ten typ člověka, kterého měl Bill poznat. Jen je mi líto, že pro ni samotnou to nedopadlo tak dobře. Chudák Barton Scully (Beau Bridges) byl tuto sezónu jenom dějový inventář - napřed mu pověsili na krk Heleninu smrt a pak ho využili k vytvoření konfliktu mezi ním a Billem, který sice dával smysl, ale rozhodně to nebylo o Bartonovi. Možná kdyby tomu dali čas, který věnovali Dody (Kelli O'Hara), jejíž význam jsem nepochopila, fungovalo by to celé líp.

Když se Bill a Gini v Topeka konečně zase dali dohromady, byla jsem v extázi a nemohla se dočkat dalších dílů. Hrozně mě potěšilo, že nám ukázali svatbu, ale ten konec The Eyes of God... To nám tu iluzi nemohli nechat aspoň ještě chvilku? Všichni víme, jak manželství Williama Masterse a Virginie Johnson dopadne, ale stejně... Celou epizodu sledujeme, jak Gini nemůže být pyšnější na to, že po všech těch letech se o Billa nemusí s nikým dělit, zatímco Bill prakticky líbá zem, po které ona kráčí, a to jenom proto, aby nás takto sestřelili pár minut potom, co se vzali? Savage.

Každopádně doufám, že bude pátá řada - nemůže to končit takto. Navíc, já ještě nejsem připravená vzdát se Masters of Sex, kvalitu mého života by to značně zhoršilo.

EDIT 03/12/16: Zrušili to. Můj život skončil.